A vándorról általában

(köszönet Dimitrovnak)

 

A vándorok élete:

A vándorok élete nagyon különleges és természetbeli. Élete nagy részét a szabadban tölti. Legfőbb harci fegyvere az íj. Sokat foglalkozik állatokkal és ők adják neki, a legfőbb megélhetőséget. A vándor ügyesen bánik az íjjal. 12. szinttől ez a legfőbb fegyvere. Addig meg valahogy csak elvergődik J .

 

Fajválasztás:

A főbb fontossági szempontok: karizma, erő, ügyesség. A sorrend a célok ismeretében változhat. A karizma a bájoláshoz kell. Erő és ügyesség a nyúzásnál jön jobban. És egy fontos dolog: Nem minden faj tud felmászni a Varázsfára. Tehát ha Druida akarsz lenni, ne válassz óriást. Nem tudom még mit ne... Ha minden igaz az ogár felmászhat J .

 

Hogyan álljunk be vándornak:

Ha vándorok akartok lenni el kell menni Johnhoz, a vándorok vezéréhez (főtértől 14e, bokrok, e, ny, mond tarsul). Nagyon ne örüljetek még. Ekkor ugyanis kaptok egy egeret, akire cirka 12 órán át kell vigyáznotok. Három fontos parancs: etet kiseger, jatszik kiseger, simogat kiseger J . Ha úgy érzitek, megvan a kellő idő, akkor irány John és újra társulni kell (mond tarsul). Ha mégsem, akkor azt itt megtudjátok J .

 

Hogyan legyünk jó vándorok:

Az elején sok mindent kéne fejleszteni, értelemszerűen támadás, védekezés, vágó aztán kézügyi. Ez a nyúzást leginkább befolyásoló képzi. Főleg az elején. Később, majd ha már felvet titeket (is) a pénz költhettek alkudozásra. Addig van fontosabb is.

Van a vándoroknak egy elkeszit parancsa. Ezzel készíthettek tárgyakat. Előbb azonban fegyverkészítést kell tanulni. Na ezzel is ráértek. Kérjétek meg inkább az unatkozó félistenek valamelyikét (Petyus, Glad, Dimitrov). Tőlük maxos, autoloados tárgyakat kaphattok. Sokkal jobbak annál amit ti produkálnátok.

Fegyverkészítést azért kell elsajátítani, mert 12. szinttől szükségetek lesz nyílvesszőre is, ami még egy Táp-Vándor esetén sem marad meg kilépés után (elégszer). Szóval érdemes azért annyit konyítani hozzá, hogy végszükség esetén nyúzókést vagy nyílvesszőt magatok is tudjatok csinálni.

12. szinttől tudtok íjazni. Ha nem tudjátok magatok elkészíteni az íjat és nincs kitől kérni akkor Robin ad Nektek (ez amolyan alap íj)(Johntól 2ny). Az íjazásnál fontos képzik: íjazás (milyen meglepő J ), támadás. Ez a harcmodor bájolással kombinálva igen ütőképes tud lenni (bajol). A bájoláshoz nem árt a szent jellem, a magas hit és a karizma.

Ajánlott szörnykertek : Törpe falu (20. szintig), Ogrék (20 felett, jó státokkal és képzikkel), Sivatag (kb. 26-tól, de rátok bízom), Hóbarlang (csak az óriások, mert a harcosokat nemigazán sebzi a nyílvessző).

 

A nyúzás:

Ezzel meg is volnánk. Ezt aztán a boltban jó pénzért meg fogják venni. Nem kell elkeseredni. Eleinte elő fog fordulni, hogy nem sikerül a kikészítés. De hát ugye minden kezdet nehéz. A vándoroké különösen, ha nincs segítség. De nyugi, lesz. Már csak azért is, mert mindenki tudja, hogy ez egy hosszútávon gyümölcsöző kapcsolat kezdete lehet J . Van egy-két trükk a szőrme értékével kapcsolatban.

1. Más-más áron veszik a boltokban. Ylmerhez vidd, ha teheted.

2. Ha csavargóval élezteted illetve pszionikkal stabilizáltatod a kést, drágább szőrmét fogsz csinálni.

Vigyázat: a jobb szőrme nehezebb is. De ez nem gond, így is legalább annyit kapsz egy körben ha mindent jól csinálsz. És az sem utolsó dolog, hogy kevesebb állatból. Azaz hagysz a többieknek is J . Valamikor, ha már van miből fejleszd az alkudozást is. Az öléshez meg a kétkezes harcot. Ezek lassabban fejlődő képzik. Én másodlagosnak mondanám őket. Csak akkor érdemes tanulni ha a többi már maxos és van még elég pénz. Aztán ha belelendültök már mindenre és mindig lesz elég pénz :)

 

Képzettségek:

Alkudozás, barlangismeret, empátia, erdőismeret, fáramászás, fegyverkészítés, hegyismeret, hit, íjazás, kétkezes fegyver, kétkezes harc, kéziharc, kézügyesség, mezőismeret, mocsárismeret, növényismeret, rejtőzködés, sivatagismeret, szúró, támadás, tengerismeret, tűzrakás, vágó, védekezés

 

Varázslatok:

Állatbájolás. Ez lenne a bájolás.

> --=== A bajol parancs leírása (/cmds/osztaly/vandor) ===--

Ezzel a paranccsal: 'bajol <szörny>' mágikus erőddel megszelídíthetsz egy agresszív állatot. Nem fog követni, de szelídebb lesz. Mivel ez nagyon nagy koncentrációt igényel, nagyon sok mágikus pontod veszik el erre a varázslatra. A sikeresség alapvetően hitedtől, és az 'állatbájolás' varázslatodtól függ.

Ezt így nem kell elhinni. Az állatbájolás vari csak úgy van J . De attól használjátok bátran. Olyasmi a lényege, mint a papok békéjének, de ez csak a feléd irányuló támadási viszonyt szünteti meg siker esetén. A siker pedig a jellemedtől (szent legyen) az ellenfél jellemétől (ne szent legyen J ) a hitedtől és a karizmádtól függ.

Fénytderít

Használat: fenytderit

Leírás: Egy csomó szentjánosbogarat próbálsz előhívni, hogy világítsanak neked, ha kint jársz utad során. Ha többször próbálkozol egyre több gyűlik köréd. Lásd még : fenytszuntet

Ez egy általam ritkán használt (tünde jól lát a sötétben), de hasznos varázslat.

 

Sas

--=== A sas parancs leírása (/cmds/osztaly/vandor) ===--

Ezzel a varázslattal egy sast hívhatsz, aki hazavisz a vándortáborba. A varázslataid között 'sas hivas' címszó alatt találod meg. Nagyon óvatosan bánj vele, mert nagyon sokba kerül neked, ha ilyen úton keveredsz haza. Természetesen a sas csak kint tud elérni, házon belül ne is próbálkozz. Nagyon jó ilyenkor, ha szerencsés az ember ....

Nagyon hasznos varázslat. Mindenhonnan hazahoz. Azaz majdnem mindenhonnan J . Nem tudsz eltévedni...Itt a táborban egyébként van bolt is. Herbi a boltos. Kezdőknek könnyű és kényelmes sassal hazamenni és Herbinél eladni a nyúzott cuccot. Hp, Sp, Mp vonzata van !!

 

Elkészít

Fejlesztés alatt áló parancs

--------------- Fegyverek készítése vándoroknak -------------------

Készíthető tárgyak ('keszit <fegyver/eszkoz>'):

Nyílpuska, sarló, tegez, nyúzókés, íj, zeke, nadrág, nyílvessző, szőrmekampó, horgászbot, nyaklánc, szobor.

Ezek közül a nyílpuska és szőrmekampó nincs megírva. Sarlót pedig csak druidák készíthetnek. (De nem csak ők tudják használni !)

 

Nyúzókés

Kisé gyér vágófegyver, de van pár nélkülözhetetlen funkciója. Ezzel, és csak ezzel tudtok nyúzni. A minősége nagyban befolyásolja a szőrme minőségét! Szükség lehet még rá máshol is. Pl.: nyársfaragás.

 

Tegez

Ebben tárolhatjátok a nyílvesszőket. Sőt. Még mást is!J A trükk a kisebb megterheltség mellett abban van, hogy ha jól tudom, akkor a készített tárgyakat nem tudják tőletek ellopni. Ha tehát valaki ebben tárolja a távcsövét vagy az italokat...

Van még egy (buggyanús) tipp. Ha a szőrméket tegezben tároljátok rengeteget elbírtok J . Olvassátok el a vándortáblán a részleteket. Sok panasz és pár buli szervezés mellett ilyesmiről is találtok felírást.

 

Íj

A Fegyver. Ezt sem mindegy ki és milyen képzivel csinálja. Azon kívül sokkal jobb a végeredmény ha van hozzá zsineg és nyárs is. (érdekes módon ezek nélkül is elkészíthető, csak rosszabb lesz.) Zsineget Herbinél vehettek jelképes összegért. Nyársat magatoknak kell faragni: nyársfaragás paranccsal. Ezt a táborhoz legközelebb a bokroktól délre kb. két lépésre tehetitek meg.

Az első íjhasználat előtt: nez ij, olvas ij. Itt megtudhatjátok amire szükségetek van a használatához.

 

Zeke

Nem csak öltöztet J

A zeke (minőségtől függően változó mértékben--továbbiakban MF) növeli a védekezést és az íjazást. Viszont valamelyest csökkenti a támadást. Ne habozzatok. Ha ölni mentek az íjazás és a védekezés jobban kell, mint az a kevéske támadás. Szóval tessék bátran viselni.

 

Nadrág

Ez a ruhadarab is tápolásra teremtetett. MF ad a karizmához. Maxos nadrág esetén úgy 5-öt. Mivel a karizma fontos a bájoláshoz ezt nem is ecsetelem tovább...

 

Nyaklánc

Ügyességet ad (MF). És ennek is van minusza: Hit-re. A hitre viszont nincs ott szükség, ahol az ügyességre. (nyúzás) Gyk.: Az ügyesség a kitartást növeli. Ami fogyóeszköz nyúzásnál.

 

Nyílvessző

No comment. Talán csak annyit: elkészít nyílvessző, 10 esetén rögtön tizet csináltok. MF

 

Horgászbot

Lásd fent, de ebből nem lehet egyszerre tizet csinálni :) Gyakorlati haszna csekélyke...

 

Szobor

Ez egy jópofi dolog. Itt kitérnék az elkészítés pár trükkjére, amik nem csak a szoborra igazak. Viszont a szobrot ez teszi műalkotássá.

Miután kiadsz egy bármilyen elkészít parancsot nekilátsz. Két kérdést kapsz majd.

Rövid leírás: --na amit ide írsz azon a néven látod majd a leltárodban.

Hosszú leírás: -- ezt látod majd ha ránézel.

Példa:

>elkeszit szobor

>Rovid leiras:

>Butacska

>Hosszu leiras:

>Dimitrov altal keszitett, muveszinek egyaltalan nem nevezheto szobor.

Erre elkészül.

>leltar

>Egy Butacska szobor

>nez szobor

>Dimitrov altal keszitett, muveszinek egyaltalan nem nevezheto szobor.

Ezt meg tudjátok cselekedni minden általatok készített tárggyal. Pl.: névre szóló nyaklánc, borotvaéles kés, stb. És ez is MF J . Annyiban, hogy ha kilépsz ottmarad a lokáción. Márha nem túl jó a képzi. Mert a maxos szobor autoloados. Ez biza szívás, ha le akarnád rakni J .

Még egy általános tudnivaló: Minden vándor által készített tárgy millió darabra esik szét ha eldobod. Ne nagyon dobáld hát...

 

Sarló

Lásd a Druidáknál.