Szerzetes
(köszönet Mastakilahnak)
Fajok:
- Tünde:
1300 mana, 1100 kitartás, 42es erő, 940 életerő alapból + az egyéb cuccok. Olyan ellenfeleknél jó, amik kicsit ütnek, de rengeteg HP-jük van (pl. Akhantranae) vagy mint jégfősámánnő, aki ugyancsak nem sebez sokat, de sok idő, mire leöljük az elementálokat. Hiszen sok manából sokáig gyógyíthatjuk magunkat. Ezenkívül elég magas az ügyességük (főleg láncinggel), emiatt jó támadásuk és a védekezésük. Mivel maximálisan 58 a bölcsességük, ezért ezt a státot mindig szintmaxosan tartva elég gyorsan fognak majd fejlődni a képzettségek. Ha ezt a fajt választjuk, akkor nyugodjunk bele, hogy a karakterünk sose fog tudni Fejvadászt, Drawnijt, Sigwoirt és ehhez hasonló, körönként akár 1000 fölött is ütő szörnyeket ölni.- Ember:
1100 életerő, 1100 mana és kitartás. Ez a leg "átlagosabb" faj, lényegében minden osztályhoz egyaránt megfelelő.- Óriás:
Ezt a fajt főleg a TK-s szerzetesek választják, hiszen 1300HP-juk van (TK-ban ez a legfontosabb, hiszen 4-5 kör alatt zajlik le általában a csata)de kevés mana és kitartáspontjuk van. Ezen kívül nagyon alacsony a bölcsességük, emiatt a képzettségek is lassabban fejlődnek majd. Kétségen kívül, az óriások a legerősebb szerzetesek.Ajánlatos még a fél-tünde fajt választani, de lényegében mindegyik faj "elmegy" szerzetesnek. Én a 2
végletet (Óriás: 60erő/álló, de 40iq, 44bölcsesség) és a (Tünde: 60iq/bölcsesseg/karizma, de 42 erő, 42 állóképesség) és az "arany középutat", a mindenből átlagos (50) embert jellemeztem.
Képzettségek
Alkudozás, gyógyítás, hit, kétkezes harc, kéziharc, mágikus védelem, taidó, támadás, védekezés
A
kék színezés azt jelenti, hogy fontos képzettségről van szó. A piros színezés azt jeleni, hogy nagyon fontos képzettségről van szó.Alkudozás
: Ez egy kereskedelmi képzettség, az egyetlen, amit csak a könyvtárban lehet tanulni. Minél jobb, annál olcsóbban veszel, s annál drágábban adsz el dolgokat.Gyógyítás:
Egy fontos lap papi képzettségről van szó. Minél jobb ez a képzi, annál több HPt adnak a gyógyító varázslatok. Elég lassan fejlődik ezért érdemes 800 arany/óráért tanulni.Hit
: Ez is egy fontos alap papi képzettség. Ettől függ, hogy bizonyos varázslatokat tudsz e használni mint például az ima, de a papi varázslatok hatásának fokát is szabályozza. Minél jobb ez a képzid, annál nagyobbat sebez az elűz varázslat és annál hatásosabbak lesznek a varázslatok. Elég lassan fejlődik ezért érdemes tanúlni.Kétkezes harc
: Ennek a képzettségnek nincs értelme a Szerzetesek körében, mivel a Szerzetesek nem használhatnak fegyvert és ez a képzi a fegyveres sebzésre ad bónuszt, tehát teljesen értelmetlen.Kéziharc:
Ez egy nagyon fontos képzettség mivel ettől függ, hogy a puszta kezeddel mekkorát sebzel az ellenfeleden ha el tudod találni. Minél jobb a képzid, annál nagyobbat ütsz a kezeddel. Elég lassan fejlődő képzi ezért ezt is érdemes tanulni.Mágikus védelem:
Viszonylag fontos képzettség. Ettől függ, hogy a védővarázslatok mennyit védenek és hogy egyáltalán tudjuk e használni őket. Például az aranyharanghoz minimum mester mágikus védelem kell. Elég lassan fejlődik magától ezért ezt is javasolt tanulni.Taidó:
Nagyon fontos képzettség a Szerzetesek életében. Ettől függ hogy a különböző harci fogásokat tudod e alkalmazni. Minél jobb a taidód, annál erősebb fogásokat tudsz alkalmazni harc közben. A legerősebb fogást például csak legjobb aki valaha élten tudod alkalmazni. Tanulva elég gyorsan fejlődik.Támadás:
Fontos képzettség mivel ettől függ, hogy eltalálod e az ellenfeled. Ha túl kicsi a képzid, akkor a nagy védekezésű lényeket nem találod el és ez által nem tudod kézzel sebezni őket. Remélem ez a képzi is egyértelmű dolog.Védekezés:
Elég fontos képzettség mivel ettől függ, hogy az ellenfelek eltalálnak e és ha eltalálnak is, akkor is a sebzés nem ugyanakkora lesz. Szóval egyértelmű a dolog, hogy miért fontos ez a képzettség.A szerzetes több más (pl. kétkezes fegyver, kétkezes harc, zúzó) képzettséggel is rendelkezik, de ezeket ne fejlesszétek, mivel nincs rájuk szükség. Főleg a hit-gyógyítás-mágikus védelem képzettségeket fejleszd pénzből, mivel ezek nagyon lassan fejlődnek maguktól. A támadás és a kéziharc fog fejlődni harc közben, főleg ha mindig szintmaxos lesz a bölcsességed.
Milyen tárgyakat használjunk?:
Fegyver: nem kell
Páncél: nem viselhetünk
Acél ankh: (eleinte kicsiny acél ankh, 20. szint után acél ankh) 20. szintig az ankh szinte semmire se való, de 20. szint után: +5 pont taidó és kéziharc, ezenkívül beletöltheted az összmanád felét és ezt bármikor kisütheted (feltolt 300, kisut), Vaponál kivesz ankh ladabol –autoloados-
Csuha: +1 állóképesség és ügyesség, faliújságnál kivesz csuha –autoloados-
Varázsöv: maxosan 10erőt ad, ajánlom használatát –autoloados-
Szögeskesztyű: +5keziharc +1 erő (Dervisnél van Shariar főterétől 5kelet, dél) nem
-autoloados-
Smaragdgyűrű:
+1 erő/iq, Szellemhajó kapitányánál van, de a sámánoktól is kérhetsz -nem autoloados-Elf láncing:
(csak tündék fél-tündék és nimfák viselhetik) +4 erő, +7 ügyesség -autoloados-Zöld köves gyűrű:
Ylmernél lehet kapni, +2 karizma
Varázslatok:
Harci varázslatok:
1.
Megáld: < megald [játékos] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttő
l.--> Időtartam: 3 perc
--> Költség: 60, 45 ill. 30 mana
Ezzel a varázslattal isteni segítséget kérhetsz harchoz. Megáldott személyre újabb Áldás nem, csak Ima helyezhető.
2.
Ima: < ima [játékos] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: Legalább Átlagos H
itűeknek.--> Időtartam: 5 perc
--> Költség: 80, 60 ill. 40 mana
Ezzel a varázslattal isteni segítséget kérhetsz harchoz. Az Áldás és az Ima hatása összeadódik.
3.
Elűz: < eluz [élőholt] vagy [mind] >
--> Szerzetes, Pap, Gyógyító: 1. szinttől.
--> Költség: 100, 75 ill. 50 mana
Ez a varázslat élőholtak pusztítására szolgál. A [mind] paraméterrel a helyszínen tartózkodó összes élőholtat sebezheted. Minél erősebb a Hited, annál valószínűbb, hogy az élőholt azonnal porrá ömlik az imádságtól.
4.
Sötétségűzés
: sotetseguzes <irány>Ezzel a varázslattal megpróbálhatod eloszlatni a feketemágusok által állított, sötétségből készült falat.
Gyógyító varázslatok:
1.
Mentálgyógy: < mentalgyogy [játékos] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttől.
--> Költség: 60, 50 ill. 40 mana
A Mentálgyógy erejével HP-t gyógyíthatsz. Előnye, hogy többet gyógyít az egyéb gyógyító varázslatoknál, de a gyógyított személy végtagjainak állapota nem változik. Az [engem] paraméterrel a saját HP-id növelheted.
2.
Sebgyógyítás: < sebgyogyitas [játékos] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttől
--> Költség: 50, 40 ill. 30 mana
Ez a varázslat a gyógyító imádságok legegyszerűbbike. Hatására [játékos] végtagjai is jelentősen javulnak.
3.
Gyógytorna: < gyogytorna [játékos] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: Legalább Gyenge Gyógyítástól.
--> Költség: 60, 45, ill. 30 mana
Ezzel a varázslattal megszűntetheted [játékos] bénulását.
4.
Dopping: < dopping [játékos] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: Gyógyításban Átlagosan képzetteknek.
--> Költség: 60, 40 ill. 30 mana
A Dopping a fáradtság csökkentésére használható. Az [engem] paraméterrel saját fáradtságod fújod el.
5.
Gyógyítókéz: < gyogyitokez >
--> Szerzetes: A Gyógyítás Nagymestereinek.
--> Költség: 80 mana
Ez a szerzetesek legerősebb gyógyító varázslata. Hatására végtagjaik is jelentősen javulnak.
6.
Méregizzadás: < meregizzadas >
--> Szerzetes: A Gyógyítás Mestereinek.
--> Költség: 300 mana
Ez a varázslat teljesen kitisztítja a szervezetedből a mérget.
Védő varázslatok:
1.
Kéregbőr: <keregbor [játékos]>
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttől
--> Költség: 50, 40 ill. 30 mana
Ez a varázslat megkeményíti [játékos] bőrét, ezzel is csökkentve annak sebződését harcban.
2.
Aranyharang: < aranyharang >
--> Szerzetes: Mágikus Védelem Mestereinek.
--> Költség: 100 mana
Ez a varázslat a Szerzetes szellemi energiájának segítségével megacélosítja testét, ami megnehezíti annak megsebzését harcban.
3.
Levegőburok: < levegoburok [(élőlény)]>
--> Pap: Mágikus védelem Mestereinek
--> Költség: szintfüggő
Ezzel a varázslattal a pap egy levegőburkot hozhat létre maga vagy társa köré, ami megvédi a mérgező ködvarázslattól, és segítségével képes a víz alatt lélegezni.
4.
Védelem: < vedelem [a gonosztól/a tűztől/a jégtől/az átoktól] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: Akinek egy a jók közül a Hite.
--> Szint: 30
--> Időtartam: 3 perc
--> Költség: 80 mana
Védelmet kérhetsz a különböző mágiák ellen.
Egyéb varázslatok:
1.
Végtagok: < vegtagok [játékos] >
-->
Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: A Hit Kezdő Amatőrjeitől.--> Költség: 20 mana
Ezzel a varázslattal fel lehet becsülni egy játékos végtagjainak állapotát.
2.
Hazatér: < hazater >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 10. szinttől.
--> Költség: 200, 175 ill. 150 mana
Ez a varázslat eljuttat rended székhelyére. A varázslat nem használható harcban, valamint egyes helyeken, ahol a területet mágikus aura övezi.
3.
Szentfény: < szentfeny >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: Akinek Félisteni a Hite.
--> Szint: 40
--> Költség: szintfüggő
--> Időtartam : szintfüggő
Ezzel a varázslattal a pap minden fényviszony között képes tisztán látni.
4.
Érzékel: < erzekel [tárgy/élőlény/környezet] >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttől.
--> Költség: 15 mana
Ezzel a varázslattal a tárgyban rejlő mágiát, az ellenfeled erősségét vagy a környezetedben lévő élőlényeket érzékelheted. Ha nem érzékelsz semmit, lehet, hogy csak a varázslat nem sikerült.
5.
Koncentrál: < koncentral [mit] >
--> Szerzetes: Taidó Mestereinek.
--> Költség: 150 sp
Ezzel a képességgel képes vagy rákoncentrálni egy bizonyos stílusra. A stílusok bizonyos pluszokat adnak egyes képzettségekre és státokra.
Stílusok:
- majom-stílus
- daru-stílus
- tigris-stílus
- sárkány-stílus
- lótusz-stílus
Stílus: |
Tulajdonságpont: |
Képzettségpont: |
Sárkány: |
Min: 1, Max: 5 állóképesség |
Min: 1, Max: 5 kéziharc |
Tigris: |
Min: 1, Max: 5 erő |
Min: 1, Max: 5 támadás |
Majom: |
Min: 1, Max: 5 ügyesség |
Min: 1, Max: 5 védekezés |
Daru: |
Min: 1, Max: 5 intelligencia |
Min: 1, Max: 5 taidó |
6.
Meditál: < medital >
--> Szerzetes: 1.szinttől
--> Költség: -
A szerzetesek testi és lelki felfrissülését könnyíti meg.
7.
Szentel: szentel
Típus: Terület befolyásoló varázslat
Egy terü
letet istene kegyeibe ajánlhat a varázslattal a pap. Ezek után varázslatai itt nagyobb erővel jönnek létre, valamint a gonosz erői gyengülnek, ha szentelt földre lepnek.
8.
Fény: < feny >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttől
--> Időtartam: Vá
ltozó--> Költség: 15 mana
Ez a parancs, izzó fénygömböt varázsol, melyet a "kiolt fenygomb" paranccsal tűntethetsz el, illetve "sotetit" paranccsal a fényerejét csökkentheted.
9.
Béketeremtés: < beketeremtes >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: A Hit Mestereinek.
--> Költség: 50 mana
Istenedhez fohászkodsz, és segítségével békét teremthetsz.
10.
Glória: < gloria >
--> Szerzetes, Prédikátor, Gyógyító: 1. szinttől.
--> Időtartam: 3 perc
--> Költség: 60, 45 ill. 30 mana
Ezzel a varázslattal a Pap bizalm
at kelthet a környező élőlényekben, azok szemében szimpatikusabbá, karizmatikusabbá válik.
11.
Teremtés: teremtes <mit>
Imád segítségével kenyeret valamint vizet teremthetsz. Mivel istened csak nagy szükségben segít, a varázslat csak korlátozott számban
fog működni.Szükséges szint: 10
Harci fogasok:
1.
Félholdrúgás: < felholdrugas [(élőlény)] >
--> Szerzetes: 1. szinttől
--> Költség: szintfüggő
A Félholdrúgás a Taidó egyik legalapvetőbb rúgása, melyet igen korán teljes biztonsággal elsajátítanak a Szerzetesek. Bar nem a legerősebb fogas, mégis, könnyű kivitelezhetősége miatt még a legnagyobb mesterek is előszeretettel használják. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az éppen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben
részesíteni.
2.
Fordulórúgás: < fordulorugas [(élőlény)] >
--> Szerzetes: Félisteni Taidósoknak.
--> Költség: szintfüggő
A Fordulórúgás a Taidó egyik legnehezebb rúgása, melyet csak az igazan képzettek tudják megfelelő képen elsajátítani. Bár nem a legbonyolultabb fogás, mégis, szépsége és hatékonysága miatt még a legnagyobb mesterek is előszeretettel használják. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az éppen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
3.
Ugrórúgás: <
ugrorugas [(élőlény)] >--> Szerzetes: Annak, aki már egy a jó Taidósok közül.
--> Költség: szintfüggő
Az Ugrórúgás a Taidó egyik alapvető rúgása, melyet elég korán elsajátítanak a Szerzetesek. Bár nem a legerősebb fogás, mégis, viszonylag könnyű kivitelezhetősége miatt még a legnagyobb mesterek is előszeretettel használják. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
4.
Szaltórúgás: < szaltorugas [(élőlény)] >
--> Szerzetes: Isteni Taidósoknak.
--> Költség: szintfüggő
A Szaltórúgás a Taidó speciális, látványos, de elég bonyolult rúgása. A Szerzetesnek egy komplett hátraszaltót kell tennie, s közben lehetőleg mindkét lábával arconrúgni [élőlényt]. Ha az [élőlény] paraméter nincs
megadva, akkor az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
5.
Faököl: < faokol [(élőlény)] >
--> Szerzetes: Kiválo Taidósoknak.
--> Költség: szintfüggő
Ellenfeledet egy jól irányzott ütéssel a földre kü
ldheted. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
6.
Kőököl: < kookol [(élőlény)] >
--> Szerzetes: A legjobb Taidósoknak.
--> Költség: szintfüggő
Ellenfeledet egy jól irá
nyzott ütéssel a földre küldheted. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
7.
Bronzököl: < bronzokol [(élőlény)] >
--> Szerzetes: Isteni Taidósoknak
--> Költség: szintfü
ggőEllenfeledet egy jól irányzott ütéssel a földre küldheted. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
8.
Lábsöprés: < labsopres [(élőlény)] >
--> Szerzetes: Nagymester Taidósoknak.
--> Költség: 55 sp
A Lábsöprés a Taidó egyik legnehezebb rúgása, melyet még a Szerzetesek is csak hosszú évek kemény munkájával tudnak elsajátítani. Rúgásod hatására ellenfeled ügyetlenebbé válik. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor
az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
9.
Fejütés: < fejutes [(élőlény)] >
--> Szerzetes: Mester Taidósoknak.
--> Költség: 40 sp
A Fejütés a Taidó egyik legnehezebb ütése, melyet még a Szerzetesek is csak hosszú év
ek kemény munkájával tudnak elsajátítani. Ütésed hatására ellenfeled megzavarodik. Ha az [élőlény] paraméter nincs megadva, akkor az épen aktuális ellenfeled fogod igen kellemetlen meglepetésben részesíteni.
10.
Szívütés: < szivutes [(élőlény)] >
--> Szerzetes : legjobb aki valaha élt Taidósoknak.
--> Szint: 50
--> Költség: 200 sp
A szívütés a Taidó legnehezebb ütése, melyet még a Szerzetesek is csak hosszú évek kemény munkájával tudnak elsajátítani. Ütéseddel halálos csapást mérhetsz ellenfeledre.
(A fa
ököl, kőököl és bronzököl bénító ütéseknél az ellenfél nem mindig bénul le, de akkor csökken az ellenfél támadása és védekezése, így nehezebben talál el ill. könnyebben sebezhető. Ugyanez a helyzet van, amikor az ellenfél lebénul, de néhány kör után (1-5) “feláll” és újra ütni kezd (ilyenkor ha ismét bénítani akarnánk azt írja ki hogy : már a földön van!)
Név: |
Milyen taidó kell hozzá? |
Hatása: |
felholdrugas |
---------------------------------- |
Ellenfél sebzése: kb. 100HP |
faokol |
Kiváló |
Ellenfél bénítása (gyenge) |
fejutes |
Mester |
Ellenfél megzavarodik |
ugrorugas |
Egy a jók közül |
Ellenfél sebzése: kb. 200HP |
labsopres |
Nagymester |
Ellenfél ügyetlen lesz |
kookol |
A legjobb |
Ellentél bénítása (közepes) |
fordulorugas |
Félisteni |
Ellenfél sebzése: kb. 600HP |
szaltorugas |
Isteni |
Ellenfél sebzése: kb. 700HP (néha lefejezi az ellenfelet) |
bronzokol |
Isteni |
Ellentél bénítása (erős) |
szivutes |
Legjobb aki valaha élt és min.: 50. szint |
Ellenfél sebzése: ütés: 500HP + 6 körön át 125HP (csak harc elején lehet használni, 4 kör után béníthatunk, rúghatunk,) |