Gyógyító
(köszönet Mandulának)
Képzettségek:
Alkudozás, Gyógyítás, Hit, Kétkezes fegyver, Kétkezes harc, Kéziharc, Mágikus támadás, Mágikus védelem, Támadás, Védekezés, Zúzó.
Varázslatok:
1. Támadó varázslatok:
Megáld, Ima, Elűz, Szellempöröly, Sötétségűzés2. Gyógyító varázslatok:
Mentálgyógy, Sebgyógyítás, Átvállal, Semlegesít, Kinő, Dopping, Gyógytorna, Gyógyerő, Regeneráció, Feltámasztás3. Védő varázslatok:
Kéregbőr, Asztrálpajzs, Fényvért, Levegőburok, Védelem4. Egyéb varázslatok:
Végtagok, Hazatér, Érzékel, Fény, Átokűzés, Átokérzékelés, Gyóntatás, Béketeremtés, Szentel, Gyógyítószem, Glória, Teremtés, Szentfény
A gyógyítókról általában:
A gyógyító a három pap iskola egyike. Ő nevezhető a három irány közül a leginkább elméletinek, szelleminek. Fizikai tulajdonságai, harci ereje gyenge, varázsereje viszont talán a legnagyobb a papok közt. A szerzetestől erősen különbözik, sokkal inkább a prédikátorhoz hasonlít. Nem rendelkezik támadó varázslattal, mint a p
rédikátor, s nem használhat páncélt sem. Gyógyító illetve védő varázslatok tekintetében viszont messze felülmúlja azt. Védekezés és strapabírás szempontjából a gyógyító az egyik legjobb az egész EV-n.A gyógyító remek karakter csapatjáték szempontjából. Közel minden védő és segítő varázslatát varázsolhatja másra is. Rendelkezik pár olyan trükkel, amellyel jelentős segítsége más játékosoknak, s fontos szerepet tölthet be egy közösség életében. Egy gyógyító bármilyen szintű bármilyen karakternek hathatós segítséget tud nyújtani!
Beállás: A gyógyító pap iskola. Miután valaki a katedrális alsó szintjén belépett papnak, a felső szinten rögtön választhat iskolát. (semmi előfeltétele nincs a gyógyítóságnak) El kell menni a gyógyítók főnökéhez, Mommához, s a
mond társul paranccsal válhatsz gyógyítóvá.Varázslatok
"Támadó" varázslatok:
1.
Áldás:
megald [ játékos ]Feltétel: 1. szint.
Időtartam: 3 perc
Költség: 30 mana
"Ezzel a varázslattal isteni segítséget kérhetsz harchoz. Megáldott személyre újabb áldás nem, csak Ima helyezhető." A varázslatot elmondhatod magadra is, de varázsolhatod másra is. Az áldás 5 ponttal növeli a támadást, így megáldott személy pontosabban támadhat. Emellett megemeli a kedves delikvens erejét is. (nekem special 2-vel) Nincsen semmi köze az arénában beszerezhető áldáshoz. Az hogy nevük megegyezik, csupán kóbor apácák megtévesztése végett van így.
2.
Ima:
ima [ játékos ]????? Feltétel: átlagos hit
Időtartam: 3 perc
Költség: 40 mana
Az áldáshoz hasonlóan segítséget nyújt a harcban egy ideig. Mondhatod magadra is, másra is. Hatásuk egyenlő hosszúságú, így általában egyszerre múlnak el, ha egyszerre varázsoltad őket. Az ima 5 ponttal növeli a "fontos" képzettségeket: támadást, védekezést, kétkezes harcot, zúzót, de még a hitet is. Hogy pontosan miket, az függ a célszemély osztályától s iskolájától. Hatása összeadódik az áldással. E két vari gyakran jelenthet annyit, hogy meg tudsz ölni egy ellenfelet, amit isteni segítség nélkül el sem tudnál találni. Mindig áldd meg magad csata előtt, s mondj el egy imát is az ügyedért! Megéri...
3.
Élőholtak elűzése:
eluz [ élőholt ] vagy eluz [ mind ]Feltétel: 1. szint
Költség: 20 mana
Az elűzés ereje a hittől függ.
"Ez a varázslat élőholtak pusztítására szolgál. A [mind] paraméterrel a helyszínen tartózkodó összes élőholtat sebezheted. "(Ez lehet, hogy így van, de nekem nem működött. Vagy nincs is ilyen, vagy csak prédikátornak)
Ez az egyetlen támadó varázslat, amit gyógyító használhat. Általában alaposan megsebez egy élőholtat. Ha áldással ölsz meg egyet, az menten porrá omlik. Két óriási hibája van, ami miatt mégsem olyan népszerű:
1. Csakis élőholtakra hat. Azok közül is csak azokra, akikről az EV is tudja, hogy élőholtak. (A vámpír papról például azt írja ki a rendszer, hogy nem élőholt. Bug szellemének útjai kifürkészhetetlenek.)
2. Azokért a szörnyekért, akiket elűzöl, nem jár tapasztalati pont. (akkor nem jár, ha porrá omlik az elűzéstől) Így az elűzést arra célszerű használni, hogy legyengítsünk vele egy élőholtat, akit utána pöröllyel megölünk.
4.
Szellempöröly:
szellemporolyFeltétel: jó hit.
Költség: Változó
A pörölyök ereje a szintedtől függ, nem egy bizonyos időre hívod magadhoz a pörölyödet, hanem egy bizonyos mennyiség
Prédikátorok és gyógyítók idézhetnek maguknak szellempörölyt.
"Ezzel a varázslattal fegyvert kérhetsz Istenedtől - egy időre." A megidézett pöröly egy egészen jó zúzó fegyver, amelynek plusz sebzése van gonosz lényekre. (jó jellemű lényeket viszont nem jó vele ölni) A varázslat elvégzése után a pöröly megjelenik, viszont ha ilyenkor harcolsz vele, egy-két csapás után el is tűnik. Meg kell, hogy várd, amíg feltöltődik. Ez akkor következik be, amikor felizzanak rajta a rúnák. A r
5.
Béketeremtés: beketeremtes
Alap papi varázslat
Feltétel: mester hit
Időtartam: végleges
Költ
E varázslat segítségével a pap békét teremthet, tehát megszüntethet minden harcot az adott területen. Valamelyest fel kell készülnöd a varázslathoz, tehát akkor közvetlenül másik vari után nem működik.
Szerintem ez egy nagyon erős és tápos varázslat, mert teljesen független a harcoló felek számától és erejétől. A pap nem tudja úgy használni, hogy ő üt, de őt nem ütik meg. Ennek ellenére nagyon hasznos a vari, s sok célra jó:
Tipikus használata: a pap saját bőrének épsége érdekében alkalmazza.
Gyógyító varázslatok:
6.
Sebgyógyítás: sebgyogyitas [játékos]
Alap papi varázslat.
Feltétel: 1. szint.
Költség: 30 mana
A sebgyógyítás által feltöltött életerő mennyisége a gyógyítás képzettségedtől függ.
Ez a varázslat a gyógyító imádságok legegyszerűbbike. Hatására [játékos] végtagjai is jelentősen javulnak." Kezdő gyógyítók használják főként. A súgóban nincs benne, de természetesen magadat is gyógyíthatod vele. Később a gyógyerő sokkal több életerőpontot gyógyít, sokkal jobb hatásfokkal, szóval a sebgyógyítás eltűnik a feledés homályában...
7.
Mentálgyógy:
mentalgyogy [ játékos ]A mentálgyógy által feltöltött életerő mennyisége a gyógyítás képzettségedtől függ.
Én úgy vettem észre, hogy a súgó ellenére nem gyógyít többet, mint a gyógyerő. Hatékonysága is alig múlja felül a sebgyógyításét. A végtagok állapotát viszont tényleg nem javítja. Így használatának célja főként az lehet, hogy levágják valamelyik végtagodat... Ki tudja, lehet, hogy valakinek ez jó... Értelme, célja és használhatósága mélyen gondolkodóba ejt...
8.
Gyógyerő:
gyogyero [ játékos ]A gyógyerő által feltöltött életerő mennyisége a gyógyítás képzettségedtől erősen függ.
Csak prédikátorok és gyógyítók használhatják.
"
Az ultimate gyógyító varázslat! A sebgyógyításnál sokkal erősebb, többet gyógyít, s sokkal jobb hatásfokkal. Amint tudod használni, megéri áttérni rá. A gyógyítás képzettség is sokkal gyorsabban fejlődik, ha gyógyerőt használsz.
Fejlett képességekkel akár 150 hp felett is gyógyíthatsz gyógyerővel. Mind egyszerre feltöltött életerőpont, mind pedig gyógyított hp/befektetett mana tekintetében a legjobb varázslat (akár: 1 mana -> ~3.6hp).
9.
Dopping:
dopping [játékos]A dopping által kitartáspont mennyisége a gyógyítás
képzettségedtől függ.Minden pap használhatja.
"
Nem az életerőt tölti, hanem a kitartást. Igaz, egy gyógyító nem sok dologra használhatja a kitartását, csak a gyaloglásra (meg védekezésre, ami komoly ellenfél ellen teljességgel értelmetlen művelet). Igen jó viszont akkor, ha más karakterekkel együtt kívánsz működni. Például egy lovag, egy szerzetes vagy egy tolvaj számára igen hasznos lehet, ha feltöltö
d a kitartását. Szintén praktikus, amikor az ember egy kezdőt kísér, s nem akarja, hogy az lemaradjon valahol Miredon és Praxis között. Ilyenkor nem árt doppingolni rajta egy kicsit időnként.Ki kell még térnem a varázslat elméleti jelentőségére. A gyógyító az egyetlen osztály, amely mágiájával képes mindét másik pontját feltölteni. Így általános esetben a mana képes helyettesíteni mind a kitartást, mind az életerőt. Ráadásul igen jó arányban...
10.
Gyógytorna:
gyogytorna [ játékos ]A varázslat máson azonnal segít, magadon pedig a gyógytorna időtartama, s hatásának ideje a gyógyítástól függ. Minden pap használhatja.
"
11.
Átvállal:
atvallal [ játékos ]Csakis gyógyítók használhatják.
"
Ha csapatban harcolsz, szerintem ez az egyik legjobb s leghatékonyabb, legpraktikusabb s legnagyszerűbb gyógyító varázslat. Ha egyedül vagy, semmit nem ér. Egyetlen varázslattal gyógyíthatsz meg valakit, s a gyógyítás sebessége nem függ a sebek mértékétől. Gyors és hatékony. Életet menthet.
Te kb 1/3 részét kapod meg az illető sebeinek. Ez azt jelenti, hogy ha ésszel használod, kockázatmentesen végezheted. Egy óriás rózsalovagnak maximum 2000 hp-je lehet, tehát egy 1000 hp-vel rendelkező gyógyítónak nem kell attól tartania, hogy belehal egy átvállalásba. A következő átvállalással viszont célszerű már vigyázni. Kockázatos harc közben folyamatosan átvállalni. Gondolkozz, mielőtt használod, s akkor nem lesz baj. Szörnyekre pedig óvatosan használd, mert nekik szemérmetlenül sok hpjük lehet...
Költsége egyenesen arányos a begyógyított sebekkel. Ez azt is jelenti, hogyha a játékos teljesen ép, a varázslat nem kerül semmibe. Sokkal praktikusabb ezt használni, mint küldözgetni a gyógyerőt egy - esetleg tejesen ép - játékosba.
Minél kevésbé kifejezetten nagy sebeket próbálsz gyógyítani vele, annál mérsékeltebbet sebződsz. A gyógyítás képzettség ettől fejlődik a legjobban talán az összes gyógyító varázslat közül. Ha biztos vagy benne, hogy a páciens sebe kicsi, mindenképp megéri ezt használni.
Gyógyított hp/befektetett mana tekintetében a gyógyerő jobb, különösen, ha az elvesztett életerőpontokat is hozzászámítjuk. (igaz, a hp és a mana párhuzamosan is tölthető)
12.
Semlegesítés:
semlegesit [játékos]Feltétel: átlagos gyógyítás
Költség: 60 mana ?
A semlegesítet
Vannak szörnyek, akik ha eltalálnak egy játékost, az megmérgeződik. A megmérgezett játékosból a méreg el nem múlik, a játékos hpje lassan, de biztosan csökkenni kezd. Végül a delikvens meghal. :-(
Az Elveszett Világban van pár hely (praxisi kórház, sienmari csodadoktor), akik képesek mérget semlegesíteni. De ezek mindig túl messzire vannak a megmérgezett személytől. Rajtuk kívül csakis a gyógyító képes mérget semlegesíteni, így ez jelentősen megemeli a gy
13.
Különféle végtagok kinövesztése: kino {játékos} {végtag}
Csakis a gyógyítók tudnak ilyet.
Költség: másra 60, magadra 120 mana
Feltétel: Gyógyításban átlagosan képzett.
Példák:
kino Mortak jobb kez
Kinöveszti Mortak jobb kezét.
kino Mandula bal labfej
Kinöveszti Mandula bal lábfejét.
14.
Regeneráció:
regeneracio [játékos]Feltétel: félisteni gyógyítás
Költség: szintfüggő...
Időtartam: rövid :-P
A varázslat időtartama a hittől függ, a regenerált hp és mana mennyisége pedig a gyógyítástól. (?)
Ezzel a varázslattal rövid időre felgyorsíthatod valakinek szellemi és fizikai regenerációját. Ez azt jelenti, hogy pihenéskor több hp és több mana töltődik fel, ahhoz hasonlít, mintha ettél volna pihi előtt. Pihi nélkül is töltődik valamennyi, de akkor kevés, és lassan. Így harc közben nem sok hasznát veszed.
Pihi előtt megéri, ha varázsolsz magadra ilyet, s másra is varázsolhatod, ha látod, hogy az épp pihen. Segítesz neki.
Érzékelő varázslatok:
15.
Gyógyítószem:
gyogyitoszemFeltétel: 1. szint
Költség: 20 mana
Id
Felmérheted vele a szobában tartózkodó játékosok betegségeit. Gondolom, bénulást, mérgezést, átkot mutatna ki. Én még nem használtam semmire sem.
16.
Érzékelés:
erzekel {tárgy} vagy erzekel kornyezet sőt, esetleg erzekel {élőlény}Feltétel: 1.
Költség: 15 mana
Időtartam: azonnali
Magasabb szintűeket nem tudsz vele érzékelni, hiába tudod, hogy "Valaki" van ott.
Egyet fizet, kettőt kap! Sőt, hármat! Nem csalás, nem ámítás, három varázslat egyben!
Az elő varázslattal egy nálad lévő tárgy mágiáját tudod érzékelni. Megmondja tehát, hogy az adott tárgynak milyen parancsa(i) vannak. Minden próbálkozásnál legfeljebb 1 parancsot ír ki a tárgyhoz. Lehet, hogy nem érzékel semmit, s ilyenkor a vari nem sikerül, de az is le
het, hogy kiír egy parancsot. Kitartó próbálkozással az összes parancsot ki lehet sajtolni egy tárgyból...A második varázslat, az "erzekel kornyezet" némiképp hasznosabb. Kiírja, hogy kik vannak a szobában, beleértve a láthatatlan játékosokat is. Persze nálad magasabb szintűeket így sem tudsz detektálni. Olyan, mint a mágusok detektálás parancsa. Végre tudunk mi is ilyet, s ez jóóó!
A harmadik varázslat, az "erzekel {élőlény}" szintén hasznos. Ez is egy olyan képesség, ami minden más osztálynak van, s így a papok is megkapták. A mágusoknál a neve vizsgálat, a csavargóknál esély, a harcosoknál felmér, a feketemágusoknál pedig talán aura. Kiírja, milyen erős az ellenfél - hozzád képest. Nem mindig sikerül, időnként azt írja ki, hogy "nem érzékelsz semmi különöset". De ha sikerül, determinisztikus eredményt ad. Feltehetően az ellenfél szintje/tpje alapján működik, így soha ne vegyük készpénznek, amit mond. Orionra pl. azt írja ki nekem, hogy egyenlő küzdelem, holott 1-2 ütés, s szellemként nézhetem meg, hogyan aszalódik össze a hullám. Olyan is van, hogy gyenge ellenfelet mond erősnek. Ez van. Hasznos viszont pl. a masszák esetében, ahol az ellenfelet ugyanúgy hívják, viszont drasztikusan változhat az ereje...
Védő varázslatok:
17.
Kéregbőr
keregbor [ játékos ]Feltétel: 1. szint
Költség: 30 mana
A felfogott hp mennyisége függ a mágikus védelemtől.
"Ez a varázslat megkeményíti [játékos] bőrét, ezzel is csökkentve annak sebződését harcban." Hatása nem adódik össze az asztrálpajzséval, így mikor annak varázslására is képessé válsz, az teljesen kiváltja a kéregbőrt.
18.
Asztrálpajzs:
asztralpajzs [ játékos ]Időtartam: Változó
Költség: 65 mana
A felfogott hp mennyisége és a varázslat időtartama függ a mágikus védelemtől.
Gyógyítók és prédikátorok védhetik magukat így.
Ez az általános papi védővarázslat. Bizonyos mértékkel csökkenti a sebződésedet. Így az is előfordulhat, hogy egyes ellenfelek egyáltalán nem tudnak megsebezni. Az erősebbeknek viszont fog sikerülni. Alacsony szinteken nagyon fontos, később, komoly ellenfelek ellen a fényvért szerepe sokkal nagyobb. Ha olyan ellenféllel harcolsz, aki meg tud sebezni, célszerű bevetni csata előtt.
Hatása összeadódik a fényvértével.
19.
Fényvért:
fenyvert [ játékos ]Időtartam: ~3 perc
Kizárólag gyógyítók varázsolhatnak ilyet.
A fényvért talán az egész Elveszett Világon a legjobb védő varázslat: minden sebződést felére csökkent. A játék elején nem érződik hatásának teljes fantasztikuma, hiszen a fényvért soha sem fogja azt okozni, hogy nem sebződsz egyáltalán. Legfeljebb annyit ér, hogy a szegény egér 2 hp helyett 1 hpt üt. Ez pedig nem boldogít. A későbbi szinteken viszont azt okozza, hogy a fejvadász 1600 helyett "csak" 800 hpt sebez rajtad. Vannak szörnyek, akiket fényvért (s esetleg gyógytorna) nélkül nem lehet megölni. A fényvért az, amivel a legtöbbet tudsz segíteni másoknak.
Vigyázz! Ha erős ellenféllel harcolsz, s a fényvérted épp akkor szűnik meg, igen kellemetlen helyzetbe kerülhetsz.
20.
Levegőburok:
levegoburok [játékos]A levegőburok is egy nagyon király varázslat! Egy levegőbuborékot alakit ki a kiválasztott játékos vagy a pap körül. Akit a burok véd, az lélegezni tud a víz alatt, és nem hat rá a feketemágusok mérgező ködje.
Levegőburokban a pap ingyen és kockázat nélkül kelhet át a tengeren, s lazán úszkálhat a Dragtoni barlangtóban is. De a varázslat fő célja a feketemágusok huncutságai ellen való védekezés.
Egyéb varázslatok:
21.
Glória: gloria
Alap papi varázslat.
Feltétel: 1. szint.
Időta
"Ezzel a varázslattal a Pap bizalmat kelthet a környező élőlényekben, azok szemében szimpatikusabbá, karizmatikusabbá válik."
Nekem néggyel növeli meg a karizmámat. A vari nagyon új, nem sok tapasztalat van vele...
22.
Gyógyítószem:
gyogyitoszem
23.
Végtagok:
vegtagok [ játékos ]Feltétel: A Hit Kezdő Amatőr. (ez vajon mit jelent...)
Költség: 20 mana
Minden pap használhatja.
Felbecsülöd. Ha az illető sérült, kiírja, hogy az. Sőt, még azt is kiírja, hogy hol sérült.
Jó, felbecsülted, mihez kezdesz vele? Nem tudok róla, hogy lehetne konkrétan egy végtagot gyógyítani, de ha lehet is, minek, hiszen a gyógyerő kifejezetten erősen gyógyít minden végtagot.
Szörnyek ellen nem működik, de ha működne is, nem tudsz konkrétan egy végtagra támadni. Perverz ötlet, hogy mondjuk Tkban egy vándor barátodnak tudsz tanácsokat adni, hogy melyik végtagjára támadjon az ellenfelének. Persze ott erre nincs idő...
Szóval most hirtelen nem jut eszembe, mire is lehet használni ezt a varázslatot.
24.
Hazatér:
hazaterMinden papnak megadatott a hazatérés lehetősége.
Kényelmi szolgáltatás, nem pedig arra való, hogy elmenekülj vele. Angolosan haza tudsz teleportálni vele, s ez vagányul néz ki. Gyakran praktikus, mert nem kell végiggyalogolni a fél világon (esetleg ádáz szörnyeken). Nem túltápolt szupercsoda, hanem korrektül megvalósított egyszerű teleportvarázslat. Nekem tetszik.
Ez az egyetlen varázslat, aminek szint a követelménye. Ha nem olyan fontos neked, hogy meglegyen, maradj inkább 5. szintű, ha kezdőnek minősülsz, az sokkal biztonságosabb, s úgy is lehet fényvérted.
25.
Gyóntatás:
gyontatas [játékos]Minden pap tud gyóntatni.
Ezzel a varázslattal lassan, de biztosan javíthatod egy másik játékos jellemét, ha ő is úgy akarja. Gyóntatni csakis a katedrá
lisban lehet, a gyóntatófülkében.A játékosnak, aki gyónni akar, ki kell adni a meggyon parancsot. Te pedig csak ez után gyóntathatod meg. (szerintem inkább a feloldozás lenne jó név ennek a varázslatnak)
Utána a meggyón-gyóntatás párost a két karakternek sokszor (20-30) célszerű megismételni, s ekkor a jellem már érezhetően nőtt valamennyit.
Vannak osztályok, ahol követelmény a jó jellem. Ilyen például a lovag, de ilyen a pap is. Ha egy ilyen osztályú karakter jó jellemű lényeket öl (például egy pap Ariaxa botot akar szerezni), drasztikusan romlik a jelleme. (nem jó jellemű pap pedig nem használhatja varázslatainak egy részét, pl. a gyógyerőt)
Ha leromlott a jellemed, s senki nem tud meggyóntatni ne csüggedj! Locsold le magad szentelt vízzel a katedrális bejáratánál, s gyógyíts! Nem baj, ha magadat gyógyítod, akkor is javul a jellemed. Ha másokat gyógyítasz, akkor talán még jobban nő. Az átvállalástól pedig igen erősen javul a jellem, hisz az egy önfeláldozó varázslat. Ha pedig már minden megoldás csődöt mondott, akkor - Bug szellemének minő gonosz fintora - magadat is gyóntathatod...
26.
Jellemérzékelés:
jellem [lény]A siker valószínűsége a hitedtől függ.
Minden pap érzékelhet jellemet.
Ha rossz jellemű lényeket ölsz, akkor javul a jellemed, s a pörölyödnek plusz sebzése van. Jó jellemű lények ellen a pöröly nem jó, s a jellemed is romlik, ha őket ölöd. Azért az esetek többségében el lehet dönteni könnyen, hogy jó vagy gonosz lénnyel állsz szemben, (kivétel talán a Nitakaja gonosz varázslója küldetés, ahol ez a vari nagyon jól jön) de szemlélődésre is remekül alkalmazható.
27.
Szentelés:
szentel viz vagy csak simán: szentelFeltétel: ?
Időtartam: területre: ~5 perc, víz szentelése maradandó
Költség: 300 mana
Ezzel a varázslattal megszentelhetsz egy területet vagy egy tárgyat. Tárgyból úgy tudom, egyes-egyedül a vizet lehet megszentelni (azt a vizet, amelyet a "teremtés" varázslattal teremtettél magadnak. Ez úton csinálhatsz a vízből szentelt vizet. Lássuk először az előbbi funkciót!
"Egy területet istene kegyeibe ajánlhat a varázslattal a pap. Ezek után varázslatai itt nagyobb erővel jönnek létre, valamint a gonosz erői gyengülnek, ha szentelt földre lépnek."
A szentelés a következőképp zajlik le:
Hogy varázslataid mennyire jobbak szentelt földön, azt nem tudom. Tapasztalatom szerint harchoz csak akkor érte meg nekem szentelni, ha szent jellemű karakterrel voltam csapatban, vagy élőholtat akartam ölni. S olyankor sem mindig.
Van viszont két másik eset:
A másik varázslat másik funkciója a víz megszentelése. A "teremtés" paranccsal előállított vízből készíthetünk így szentelt vizet. Ezután pedig a "locsol" paranccsal lelocsolhatjuk a feketemágusok bizarr szobrait, s így megsemmisíthetjük azokat. Ez jó! A szobor ugyanis permanens rontást hoz a területre, ezzel legyengítve fény erőit.
A szenteltvízzel a szobrot megsemmisíthetjük ugyan, de Bug szelleme ismét belekontárkodik a dolog
28.
Sötétségűzés:
sotetseguzes [irány]29.
Fény:
fenyAlap papi varázslat.
Feltétel: 1. szint
I
Ez a parancs izzó fénygömböt varázsol, melyet a "kiolt fenygomb" paranccsal tüntethetsz el, illetve "sotetit" paranccsal a fényerejét csökkentheted." Használata egyszerű: ha nem látsz, varázsolj fényt! Előfordul, hogy csatában eltűnik a fénygömböd, s hirtelen sötét lesz. Ha nem figyelsz, csak annyit veszel észre a dologból, hogy a csapásaid nem találnak célba. Nem olyan jó, mint a mágusok fénygömbje, de megszabadít a fáklyák utáni futkosás kínszenvedésétől
.Arra is használhatod, hogy olyan világosat csinálsz, hogy elvakítod az ellenfeledet. Sajna ilyenkor te is elvakulsz, s nem találjátok el egymást... Megjegyzés: 40. szinttől elérhető a szentfény varázslat. Akkortól már csak azt éri meg használni.
30.
Szentfény:
szentfenyAlap papi varázslat.
Feltétel: 40. szint
Időtartam: szintfüggő
Költség: ez is szintfüggő
A pap egy hatalmas vakító fénynyalábot varázsol maga köré. Számomra rejtély, hogy a "vakító" fény miért eredményezi azt, hogy a pap minden fényviszony mellett tökéletesen lát. De ez van. Sőt, állítólag nemcsak a pap lát a vakító fényben, hanem minden jelenlévő. Micsoda technika! Biztos nagyon szent ez a fény… J
Egyszer Klath azt mondta, hogy a szentfény olyan, mint a rózsa-sisak, csak nem ad pszi védelmet. Én nem tudom, milyen a rózsa-sisak, de biztos jó dolog... A szentfény az.
31.
Átokérzékelés:
atokerzekeles [játékos]
32.
Átokűzés:
atokuzes [játékos]
33.
Teremtés:
teremtes kenyer vagy teremtes vizFeltétel: 10. szint
Költség: 40 mana
Időtartam: permanens
Jó dolog viszont a víz, mert szenteléssel csinálhatunk belőle szentelt vizet, ami jó a feketemágusok bizarr szobrai ellen. De ezt a szentel parancsnál olvasd el!
Félisten papok parancsai, képességei:
Félisten papok megnézhetik a katedrális főoltárát! Kiírja, hogy szép... Na és
? Képesek továbbá játékosokat összeadni:
marry [kit] to [kihez]
Ezután a két kalandor házasok lesznek. Halhatatlanok is tudnak ilyet, de a feladat a papoké. Mindkét kalandor a helyszínen kell, hogy legyen. Kivonni nem tudnak kalandozókat, az összeadás inverzművelete itt a szétválasztás:
divorce [kit] from [kitol]
A parancs segítségével egy félisten pap vagy egy halhatatlan elválaszthat két kalandozót egymástól. Feltétel, hogy mindketten bent legyenek a játékban, és legalább egyikük a helyszínen legyen. S végül egy varázslat: Feltámasztás:
feltamasztas [játékos]
Költség: 3/4-e a max manapontnak
"Félisten gyógyító varázslat. Ezzel a varázslattal feltámaszthatod póruljárt játékostársaidat."
Akkor tudod csak ezt varázsolni, hogyha az elhunyt játékos szellemével egy szobában vagy. Egy szellemből, élő játékost csinál. Lehetőleg ne olyan szörny előtt támasszuk fel szerencsétlent, aki a következő pillanatban egy ütéssel elnyomja, mint mackó a málnát...
Gyógyítók képzettségeinek leírása:
Papi képzettségek:
Papoknál az egyes varázslatokhoz nincsenek külön varázslat-képzettségek. A varázslatok ereje s hatása mind a következő három papi képzettésgtől függ.
Hit: Általános papi képzettség, mindenbe belejátszik. Tanulni célszerű, magától nagyon lassan fejlődik.
Gyógyítás: Főként a gyógyító varázslatok erejét befolyásolja. Minél erősebb varázslatokat használsz, annál gyorsabban. Az átvállal nagyon gyorsan fejleszti. Nem célszerű tanulni, mert magától is elég gyorsan fejlődik.
Mágikus védelem: A védő varázslatok erejét befolyásolja. Nem mondhatni, hogy túl gyorsan fejlődne magától...
Harci képzettségek:
A gyógyító nem harcos, de sajna ebben a harcorientált világban fegyvert kell fognia. Hiába gyógyít valaki jól, ha a pörölyöket nem tudja szakszerűen kezelni, nem érhet
el szinte semmit. Szomorú, de ez a helyzet...Támadás: Azt befolyásolja, hogy milyen gyakran találod el az ellenfeledet, milyen pontosak az ütéseid. Tulajdonképpen ez határozza meg, milyen erős szörnyeket tudsz megölni. Magától irgalmatlanul lassan fejlődik, tanulni kell. Úgy is lassú, de úgy nem reménytelen... A gyógyító nem harcos.
Védekezés: Minél jobb, annál kevésbé találnak el, s annál kisebbet ütnek rajtad. Magától hihetetlenül lassan fejlődik, tanuláskor úgyszintén. Tanulni nem éri meg, különös igénybevétellel célszerű növelni. Pl.: nindzsafaluban.
(Hozzá kell tennem ehhez a leíráshoz egy s mást. A védekezés képzettség valóban lassan fejlődik, ha a könyvtárban tanulod. Én őszintén a könyvtárban a védekezésemet egy óráig sem tanultam. Nekem viszonylag gyorsan fejlődött. Most leírom, hogy miként kell fejlesztened: Amikor elkezded a játékot ölögetni kell egereket meg ürgéket. Ezzel lassan ugyan, de felfejlődik gyengére. Ha meg van a gyenge, akkor el kell menni Camelotba a 3 óriáspatkányhoz és a sötétben ölögetni kell őket még nem a védekezésed kielégítő nem lesz. Ezután el kell menni Shahriárba az istállóba és ott a 3 tevét, a 3 öszvért és a 3 lovat meg kell támadni egyszerre. Figyelni kell arra, hogy ők se üssenek, ha igen, akkor gyógyítsuk magunkat és te se öld meg őket. Itt várni kell egy ideig, amíg fel nem megy nagyon jóra. Ekkor jöhet a 10 amőba Axandóriában. Az, hogy milyen gyorsan fejlődik a védekezésed a bölcsesség státuszodtól függ. És még egy észrevétel: a védekezés fejlődésével az ügyességed is nő! De ha nem megfelelő az ügyességed, akkor könnyebben eltalálnak.)
Zúzó: Ha már eltaláltad az ellenfeledet, ez határozza meg, hogy mekkorát sebzel rajta, milyen hatékonyan forgatod a fegyveredet. Tanulni kell, de a támadás fontosabb. A többi fegyveres képzettséged csak csel, egy pap csakis zúzó fegyvereket forgathat.
Kéziharc: A puszta kezes sebzésedet határozza meg úgy, mint a zúzó a tompa fegyvereket. Puszta kézzel egy gyógyító akkor harcol, ha nagyon erős, vagy ha nagyon hülye... Vagy akkor, ha nem akarja megölni az ellenfelét...
Kétkezes fegyver, Kétkezes harc: Egy gyógyítónak ugyebár két keze van, s mindkettőben fog fegyvert, ha van esze. Hogy e két képzi közül melyiket használja, az attól függ, hogy ugyanazt a fegyvert fogja mindkét kezében (zöld bot), vagy különbözőt (2db szellempöröly). Fejleszteni nem éri meg, magától lassan fejlődik. Ha már mást nem tudsz fejleszteni, tanuld ezt! Csak akkor jár rájuk bónusz, ha fejlettek, de akkor sem sok...
Egyéb képzettségek:
Alkudozás: Kereskedelmi képzettség, az egyetlen, amit a könyvtárban lehet tanulni. Minél jobb, annál olcsóbban veszel, s annál drágábban adsz el...
Teljességgel értelmetlen képzettségek:
Fáramászás: Aki nem tud úszni, ne másszon fára, mert elüti a villamos. Aki megmássza a fát az ork erődben, annak lesz egy nagyon kezdő fáramászása, ami semmire se jó.
Kétkezes fegyverek, Vágó: Aki megcsinálja az Axandóriás (Styracosaurusos) küldetést, az kap ilyeneket, de nem sokra tudja őket használni...
Taido: Szerzetesek használják, de tanulhatja gyógyító is. Csak ő használni nem tudja... :-)
Tanulhatsz még egyéb használhatatlan dolgokat is. Pl.: erdőismeretet a vándoroknál. Azt éred el vele, hogy tele lesznek a képzettségeid mindenféle szeméttel. (Griff helyt ad a kijelentésnek J )
Egyéb papi dolgok:
Csuha: Minden papnak lehet csuhája. A hit táblájától keletre van a láda, amiből ki lehet venni a csuhát a "kivesz csuha ladabol" paranccsal. Ezután a csuhát "visel"-ni lehet, s +1-et ad az intelligenciára és a bölcsességre.
Titulus: A Hit Táblájához járulva minden pap ingyen beállíthatja a titulusát.
Példa:
titulus atya, a szaguldo pleHbanos
Hatására, ha valaki meglát téged, azt látja, hogy
Mandula atya, a szaguldo pleHbanos
Feltéve, hogy Mandulának hívnak. J
Ha azt akarod, hogy nevedet ne az elejére rakja a titulusodnak, rakjál bele $N-t!
titulus Szent $N, a gyogyito
hatására a titulusod az lesz, hogy:
Szent Mandula, a gyogyito
Ankh: A papoknak lehet ankhja, ami egy több célra használható tárgy, s megmarad kilépés után. A gyógyítók ankhja arany, a prédikátoroké ezüst, a szerzeteséké pedig acél. 21. szint alatt kis ankhja lehet egy papnak, felette pedig - csodák csodája - nagy. Az ankhokat a papok a székhelyüknél lévő ládából vehetik ki (kivesz ankh ladabol).
Az ankh nagyon szép, de ha azt akarod, hogy jó is legyen valamire, vedd fel (visel ankh)! Ekkor a következőre lehet használni:
Harcmodor, karakterfejlődés: