Druida

(köszönet Labinak)

 

Üdvözlet minden kedves és kedvetlen érdeklődőnek!

Megpróbálok egy elfogadható méretű leírást alkotni a druidákról, a részletesség igénye nélkül, mert ha mindent szépen le akarnék írni, akkor a végén ki lehetne adni keménykötésben. Igyekszem mindenre kitérni, ha ennek ellenére valamilyen kérdésetek maradna, forduljatok nyugodtan egy félisten druidához, segíteni fog. Ha tud. Sajna sokan csak azért választották az iskolát, mert nem volt más és/vagy nem tetszett nekik, hogy üres ez a rovat a leírásukban.

 

Mielőtt belekezdenék, azt még megemlítem, hogy a druida viszonylag fiatal iskola és nincs teljesen befejezve. Jelenleg nem írja senki, pár dolog ezért nem, vagy nem úgy működik, ahogy működnie kellene.

 

Egy másik amit még meg kell jegyeznem az elején az, hogy a druida pénzből csak kis mértékben fejleszthető és a varázslatok nagyon lassan fejlődnek, főleg magas szinten. Hangulatosabbá és változatosabbá teszik a játékot, de ha csak az ölést vesszük figyelembe, akkor ne számítsatok olyan nagy változásra, mint más osztályok iskoláinál. Egy druida egymagában nem sokkal táposabb, mit egy sima vándor. A legtöbb esetben mi is íjazunk és csak izmosabb, nem bájolható monsterek ellen jelentenek egy kis előnyt a varázslataink, de csak nagyon magas szinten és főként csapatban.

Ennyi bevezető elég is lesz, csapjunk a lovak közé:

Belépés:

Ahhoz hogy druida legyél el kell menned Bertholdhoz, akit a Varázsfa legtetején találsz meg a vándortáborban. Ezenkívül következő feltételeknek kell megfelelned:

- Szent jellem,

- Nem túl jó növényismeret

- 5 nap 5 óra játékidő

- Olyan fejlett fáramászás képzettség, hogy fel tudj mászni a fára.

Ezenkívül rossz hírem van a druidaéletről álmodozó óriásoknak, ogréknak és orkoknak: nem fognak tudni felmászni a fára.

A varázsfán Bertholdon kívül megtalálod Trillinát, akinél egy kicsit lehet tanulni varázslatokat pénzért. Nem kell túl sok pénzt vinnetek hozzá, csak “nem túl jó” szintig tanít benneteket, onnantól kezdve csak gyakorlással lehet tovább fejleszteni. Találni a fán egy boltot is, ahol gyógynövényeket lehet venni, de mindenből csak egy darab van resetenként.

 

Sarló

Minden druida elengedhetetlen “tartozéka”. Azonkívül hogy meglepően erős vágófegyver, a gyógynövények gyűjtéséhez is szükség van rá, valamint manát tárol. (parancsok: feltölt magam, feltölt sarló) Lassan magától is töltődik. A legtöbb druida sarló + nyúzókés + íj fegyverzetet használ.

Természetesen a sarlót is, - mint minden más vándor felszerelési tárgyat - el tudod magadnak készíteni.

 

Varázslatok

Megbűvöl

Használat: megbuvol <mit>

Megbűvölheted a nálad lévő íjat, és a nyílvesszőket, ezáltal növelheted a sebzését. Minden tárgy csak egyszer bűvölhető, a jobb minőségű fegyvereket jobban meg lehet bűvölni.

 

Növényvarázslatok:

Teremj

Használat: teremj <mi>

Termőfákon tudsz termést növeszteni

 

Tüskeszőnyeg

Használat: tuskeszonyeg

Tüskeszőnyeget teremtesz a lokáción, amíg a varázslat tart, az ott tartózkodó lények folyamatosan sebződnek. (Más osztályok megidézett lényeit is sebzi, csapatban óvatosan használd, mert a megidézett lények ellened fordulnak.)

 

Bozótos

Használat: bozotos

Ezzel a varázslattal egy bozótrengeteget varázsolhatsz magad köré, amely megsebez mindenkit, aki át akar hatolni rajta. Ha elég sűrű a bozótos, akár áthatolhatatlan is lehet.

 

Összeolvadás

Használat: osszeolvad <level>

Ha van a közeledben alkalmas fa, lelked összeolvadhat vele, majd a minden lényt egybefogó természet erejét felhasználva egy általad választott másik fából bukkanhatsz elő. A varázslat csak fától-fáig működik és szükséged van a cél-fa egy levelére.

 

Gyüjt

Használat: gyujt <mit>

Ezzel a paranccsal gyógynövényeket gyűjthetsz a külső területeken. A ritka növényeket csak azt találhatja meg, aki már nagyon jól ismeri a növényeket és azt is tudja, hogy melyiket hol keresse. J

 

Szárít

Használat: szarit <mit>, szarit noveny, vagy szarit mindent

Ezzel a paranccsal tudják a druidák szárítani, tartósítani a begyűjtött gyógynövényeket. Érdemes a begyűjtött növényt egyből megszárítani, mert ha elfonnyad, akkor a hatóereje csökken.

 

Csokorkötés

Használat: csokorkötés

Csokrot köthetsz a nálad lévő virágokból. Attól függően, hogy milyen virágok voltak nálad, az elkészült csokor más és más lesz. Gyakorlati haszna nincs, de ajándéknak tökéletes. J

 

Körbefonás

Használat: korbefon <kit>

Erős indák nőnek ki a földből és körbefonják az ellenfeledet. Manaigénye nagyon magas, az hogy hány körre bénítja le az ellenfeled, a manád mennyiségétől és a varázslat erősségétől függ. (Nekem most éppen 1280 manával és “ez már több mint sok” körbefonással hat körig tart.)

 

Rengeteg

Használat: rengeteg

Egy sűrű rengeteg nőhet ki a földből a varázslatod nyomán. Ha elég sűrű, akkor elrejt az ott tartózkodók szeme elől, de ha mozgolódsz, akkor a zajongásod leleplez.

 

Földvarázslatok:

Sártenger

Használat: sartenger

Sártengerre változtatod a környező földet. Aki ebben a dagonyában mozog, az folyamatosan fárad, ráadásul lassabban is mozog.

 

Mocsárföld

Használat: mocsárföld

Mocsárrá változtatod a környező tájat, magad is csak egy kis zsombékon állhatsz. A mocsár akárcsak a sártenger kimeríti és lassítja a rád támadókat. Ráadásul a mocsár mérges bűze sem tesz jót az egészségüknek...

 

Szentelés

Használat: szentel, vagy szentel <kit>

Megszentelheted a földet amin állsz, vagy egy másik szent jellemű játékost. Hasonlít a papok szenteléséhez, de a druidáké az ártó varázslatokat nem befolyásolja.

 

Légvarázslatok

Villámok

Használat: villamok <szint>

A legerősebb druida támadó varázslat

Egy villám csap le az égből arra a helyre, ahol tartózkodsz. Területre ható varázslat, mindenkit megsebez az adott lokáción, aki nem kalandozó. A megidézett villám erősségét szabályozni tudod 1-25-ig. Ha több lény tartózkodik egy területen, akkor a varázslat sebzése megoszlik. Ha nem elég erős a hited, akkor téged is megsebezhet. (a tk-s karikat is sebzi, de olyan kis mértékben, hogy csak ijesztgetésre jó)

 

Megitat

Használat: megitat <kit>

Vizet nyersz a természetből, ami felfrissít. Megitathatod magadat, és másokat is. A kitartást regenerálja. Magas szinten életerőt manát és kitartást is növel!

 

Köd

Használat: kod

Ködpára lepi el a területet, ami ha elég sűrű elrejt mások elöl. Csak belső helyiségekben használható.

 

Kotyvalás

Használat: kotyval <mit>

Tulajdonképpen ez is egy varázslat, de nem árt ha egy kicsit külön foglalkozunk vele. Fentebb már említettem, hogy különböző gyógynövényeket tudunk gyűjteni, most lássuk hát, hogy mi is ennek a gyakorlati haszna.

A következő főzeteket tudják a druidák elkészíteni:

 

Sajnos ezek közül egyenlőre csak a méregtelenítő és a józanító működik normálisan.

Mester szintű kotyválás alatt az italok egy fél gombot nem érnek, addig ne is nagyon bízzatok a hatásukban. Viszont egy mester szint feletti méregtelenítő elintéz egy erős mérgezést, egy józanító pedig egy “tüzes lehellet” hatását semlegesíti. Amikor meg lettek írva az italok, sokan nagy boldogan elkezdték osztogatni más osztályoknak a méregtelenítőt csupa jószándékból. Természetesen mindenkinek nagyon alacsony volt még a kotyvalása, ezért elterjedt a hír az egész EV-n, hogy a druida italok semmit sem érnek. Csak mi tudjuk, hogy ez nem így van, meg az a pár kalandozó akiket a méregtelenítőm húzott ki a bajból. J

Használatkor kaptok figyelmeztetést az ital mellékhatásáról, de egyenlőre nem kell vele foglalkoznotok, ugyanis még nincs megírva, ihatjátok literszámra. Mellékhatásuk nem lesz, csak pl. a méregtelenítő ha túl gyakran fogyasztjátok, akkor nem fejti ki a hatását.

Ahhoz, hogy elkészítsetek egy italt, csak két dolog kell. Az ital receptje és a hozzávaló gyógynövények. Receptet egyszerű szerezni: Felmásztok Bertholdhoz, játszotok vele az awari-táblán és ha nyertek akkor jutalmul ad egy receptet. (itt nyugodtan lehet a fogakat csikorgatni, mivel a receptek véletlenszerűen jönnek, ezért lehet hogy amire szükséged van csak huszadik próbálkozásra kapod meg J). A növények begyűjtése már egy kicsit munkásabb, alacsony szintű növényismerettel ne is próbálkozzatok, szinte semmit sem fogtok találni. Szóval ha ez már megvan, akkor csak annyi a dolgotok, hogy elindultok a nagyvilágba és begyűjtitek a megfelelő növényeket. (nez recept)

Ha találtok egy növényt valahol elszórva, vagy akár a boltban veszitek, nézzétek meg. Növényismeret képzettség függvényében kaptok fogni róla némi infót.

 

Sokan kértétek, hogy írjam le, hogy melyik növény pontosan hol található. Hát ezt nem fogom megtenni. Egyrészt elveszik a keresgélés “öröme”, másrészt nagyon sok lenne. J

Kérdezzétek a tapasztalt druidákat, tanuljatok tőlük és ha találtok egy lelőhelyet akkor jegyezzétek meg és adjátok tovább az információt. Azért egy kis támpontot adok nektek (lásd lista lejjebb), nehogy azért ne használjátok ki ezt a remek kis lehetőséget, mert belefáradtok a sikertelen keresgélésbe. A ritka növények általában csak az egyik kontinens egy kisebb részén nőnek. Viszont egy lokáción több különböző növény is lehet, gyakoriak az átfedések.

Mielőtt nekiálltok a keresgélésnek, látogassátok meg Bertholdot és kérjetek tőle egy tarisznyát. Ha szépen kéritek adni fog. J

A begyűjtött növény egyből a tarisznyába fog kerülni, így sokkal áttekinthetőbb lesz a leltárotok, ami tarisznya nélkül sok növénnyel nagyon hosszúvá tud nőni. A tarisznyában levő növények is száríthatók a fentebb említett parancsokkal. (nez tarisznya)

 

Növények:

Név/leírás

Előfordulás

Lelőhely

 

mirtusz

Édes illatú, tiszta fehér virágú növény

Kevésbé gyakori

Északi erdők

 

turbolya

Csipkeformájú levelű növény

Gyakori

Mező

 

tükörszem

Nagy tányér alakú áttetsző levelű növény

Gyakori

Északi erdők

 

sárkánykarom

Sárkánykaromra emlékeztető levelű növény

Kevésbé gyakori

Déli kontinens, hegyvidék

 

pemetefű

Ráncos, szív alakú levelű növény

Ritka

Sivatagos tengerpart

 

palástfű

Zöldessárga, bogernyőben álló virágú növény

Kevésbé gyakori

Északi kontinens, mocsár

 

mustus

Sárga, nagyszirmú virágú növény

Gyakori

Északi kontinens, mező

 

mentha

Ovális alakú, mályen erezett levelű növény

Gyakori

Erdők, mocsarak

 

libatop

Lándzsás, sötétzöld levelű növény

Ritka

Erdők

 

levendula

Erős illatú, kék virágú növény

Ritka

Déli kontinens, hegyektől

legyezőfű

Apró, sárgásfehér, fürtös virágú növény

Gyakori

Erdők

 

kamilla

Sárga virágú növény

Gyakori

Északi kontinens mezők, erdőszél

 

hölgyestike

Édes illatú, karcsú szárú növény

Ritka

Déli kontinens sivatagos mezők

 

harmatfű

Vékony szárú, karcsú növény

Gyakori

Északi kontinens, mező

 

gilead

Rózsaszín virágú cserje

Gyakori

Sivatag

 

életfű

Kékeszöld, áttetsző levelű növény

Gyakori

Északi kontinens, mocsár

 

dermesztőfű

Szürkészöld, pihés levelű növény

Kevésbé gyakori

Északi kontinens, hegyvidék

 

borvirág

Barnásvörös levelű növény

Gyakori

Mocsarak, erdők

 

balzsamit

Balzsamos levelű növény

Ritka

Déli kontinens, mocsár

 

angyalgyökér

Fűszeres illatú növény

Gyakori

Északi erdők

 

aloe

Hosszú tüskés levelű növény

Ritka

Déli kontinens, exin erdeiben

 

 

Ennyi elég is lesz a druidákról. Minden egyéb kérdésre szívesen válaszolok.

 

Sok sikert minden jelenlegi és leendő kollegának!

 

Labi

(labics@elender.hu)