Árnyharcos

(köszönet Hdkillernek és Vaneknak)

 

Az árnyharcosok élete:

Az árnyharcosok élete eleinte elég nehézkes és lassú. Amikor már a varázslataik elég erősek, akkor kezd csak érdekessé válni a játék. Szerintem ez az Ultimate kaszt. Nekem nagyon bejött. Elég gyorsan lehet "kaszálni" a népet, persze csak ha megfelelően erős vagy. Erejüket az is növeli, hogy árnyharc közben, a kardjukon keresztül az ellenfél energiáját szívják. Ez harc közben elég jelentős segítség. Az árnyharcosok többsége nagyon rendes és segítőkész. Bátran fordulj hozzájuk, ha valami gondod, bajod akadt.

 

Hogy lehetünk jó árnyharcosok? :

Először is választani kell egy megfelelő fajt. Én óriást választottam, mert nagy az ereje és az állóképessége. Igaz az ügyessége és az intelligenciája kicsi, de ezt lehet növelni. Árnyharc közben ugyanis manát szívnak a kardjukon keresztül. Az ügyesség növelődik jelentősen árnyharc közben, szóval szerintem érdemes az óriás kasztot választani. Ha nem tetszik valamilyen okból az óriás akkor még ajánlom figyelembe az ork és az ógár fajokat. Sokan mondják, hogy nemjók ezek a fajok mert kevés az intelligenciájuk és az árnyéktűzhöz sok mana kell és még azt is mondták hogy ezek a fajok lassan ölnek. Hát én tegnap ezt próbáltam cáfolni és az eredmény az lett, hogy mindenki szencségelt, hogy haggyak nekik is TPt. Ezek után mindenki maga döntse el, hogy milyen fajt akar. Még figyelembe ajánlom a hobbit fajt, ami 56. szinten már kaphat AH bónuszt és TKban is elég jól öl.

Ez a kaszt is hasonló a lovagéhoz, mert harcos eredetű. Szóval itt ütni kell, nem pedig játszadozni az ellenféllel mint mondjuk a mágus kaszt.

Ne ha sikerült választani fajt, akkor be kell állni először is a sámánok közé. Ezt a sámán barlangban teheted meg (főtértől 9e, 12k, ek, barlang, mond tarsul). Csak 10. szinten társulhatunk árnyharcosnak, szóval addig ölögetnünk kell. A társuláskor kapsz egy alap autoloados tárgyat, a sámán amulettet, ami csak arra jó, hogy a fény viszonyokat szabályozhassad.

Sámánként van egy alap védővarázslatod, a mentálpajzs, ami elég jó védelmet biztosít. Van még valami kínokozás nevű parancs, de szerintem teljességgel használhatatlan parancs.

Na akkor kezdjünk el gyűjteni a TPt a 10. szinthez. Érdemes sok küldetést megcsinálni, mert azzal is szerzel TPt és ráadásul sok, könnyen teljesíthető küldi van (Camelot küldetése, Ültess te is egy bokrot, Malcolm cirkusz küldetése, A becsület küldetése, A bátorság küldetése). Érdemes megcsinálni a Lord Celbarnos küldit mert az 20000TPt jelent. A 10. szinthez 35000TP szükséges, ami nem nagy őrdöngőség. Szóval egy kis segítséggel könnyedén meg lehet a szükséges TP. Ez után lépjünk fel 10. szintre és utána mennyünk el Kharuna Arfon nagymesterhez és ott a "mond tarsul" paranccsal már árnyharcossá válhatunk. Ha sikerült árnyharcossá válnunk, akkor kapunk néhány varázslatot. Ez az árnyharc és az árnyékvágás.

Ez után el kell menni rhuléba az Árnyéksárkányhoz és ott meg kell tanulni tőle az árnyékmágia varázslatait. Nem tudom pontosan hogy hogyan kell tanulni nála, de azt hiszem vagy a "mond tanulni szeretnek" vagy a "mond szeretnek tanulni" parancsra tanít meg néhány varázslatra. Ezek a következők: árnyékidézés, árnyéktűz, táncolófények, fantompáncél. Ezek elég jó varik, szóval érdemes megtanulni. A sárkánynál 250000aranyért lehet tanulni az árnyékmágia képzettséget. Szerintem nem éri meg, de aki pénzes hát csak rajta. Igaz az árnyékmágia nagyon lassan fejlődik, de kibírható. Szóval ha meg vannak a varik, akkor jöhet a "tánc" J .

Először is szerezzünk két fegyvert. Érdemes árnykardot kérni a mestertől, vagy venni valami profibbat a boltban. Nekem megfelel félistenen is a szimpla árnykard szóval, nem kell nagyon pénzelni. A kardot Kharuna Arfon nagymestertől lehet elkérni, a "mond kerek kardokat" paranccsal. Ha megvan, akkor kezdhetünk ölni. Érdemes a manókkal kezdeni. Elég táp lények. Igaz csak 5000TP, de egy kezdő árnyharcos tökéletesen tud rajtuk gyakorolni. Na ha megvan az áldozat előtte készüljünk fel a harcra. Utána lépjünk árnyharcba az "arnyharc" paranccsal. Majd jöhetnek a védő varázslatok: "fantompancel", "mentalpajzs" és végül a "tancolofenyek". Szerintem ha mind rajtunk van, akkor elég jól be vagyunk védve. Akkor kezdjünk neki. Kezdőként még nem lehet árnyéktüzelni, mert jó árnyékmágia kell a használatához, szóval marad az árnyvágás, ami szintén jó varázslat, ráadásul egyszerre fejleszti az árnyharc és vágó képzettségeket. Na akkor csak így tovább. Érdemes minél hamarabb felvinni az árnyékmágiát jóra, mert az árnyéktűz a legerősebb támadó vari. Az árnyékmágiát a táncolófények varázslattal lehet a leggyorsabban fejleszteni. Igaz így is több napon keresztül kellett triggerelnem a táncolófényeket. Szóval akkor csak ölögessünk jó sokat és szerezzünk sok TPt. Érdemes először az állóképességet és az intelligencia státuszokat fejleszteni. Na ha megvan az árnyéktűz vari, akkor szokjunk rá arra. Az elején még gyengének tűnik, de gyorsan fejlődik és később nagyon erős lesz. Ráadásul néha bénít is. A varázslatok leírását az árnyharcosok parancsai résznél olvashatod.

Hát nagyjából ennyi kell, egy jó árnyharcosnak. Jó ölést és sok szerencsét.

 

Milyen cuccokat használjunk? :

Érdemes használni a sámán amulettet, ha már autoloados J . Később majd más amulett lesz (az egyéb árnyharcos dolgok között írom le). Érdemes exp. számláló kütyüt is használni, hogy tudjuk mikor mennyi TPt szereztünk. Ráadásul ez is autoloados. Ha már az autoloados cuccoknál vagyunk, akkor meg kell említenem a varázs övet, ami nekem nagyon tetszik. Igaz néha belehet vele szívni, de akkor egy pap segít. A lényeg hogy autoloados és ad +10 erőt. Nekem ez mindegyik karimnál nagyon bejön. Én csak dicsőíteni tudom.

Akkor térjünk át a fegyverekre. Én a vágó fegyverekre esküszöm ennél a kasztnál. Nekem elég jól bejött a sima árnykard, de a boltosnál lehet ennél erősebb árnykardokat is venni. Ilyen például a míves árnykard és a sárkányölő árnykard.

Hát a cuccokról nagyjából ennyit.

 

Az árnyharcosok képzettségei:

Alkudozás, árnyékmágia, árnyharc, dobó, kántálás, kétkezes fegyver, kétkezes harc, kéziharc, koncentrálás, lövő, megidézés, mentális támadás, mentális védekezés, szúró, támadás, vágó, védekezés, zúzó

A kék színezés azt jelenti, hogy fontos képzettségről van szó. A piros színezés azt jeleni, hogy nagyon fontos képzettségről van szó.

Alkudozás: Ez egy kereskedelmi képzettség, az egyetlen, amit csak a könyvtárban lehet tanulni. Minél jobb, annál olcsóbban veszel, s annál drágábban adsz el dolgokat.

Árnyékmágia: Egy elég fontos képzettségről van szó. Ettől függ, hogy az árnyékharcos varázslatok nagy részét tudod e használni. Ha az árnyékmágia eléri a jó szintet, akkortól kezdve használhatod az összes varázslatot. Nagyon lassan fejlődik. Haladó szintig lehet tanulni Árnyéksárkánynál 250.000 aranyért óránként!!!! Én azért töbször is meggondolnám, hogy tanulom e. Bár 4 óra alatt kezdőről haladóig fel lehet nyomni szerintem. Haladó szinttől pedig sokat kell táncolófényekelni, mert az fejleszti leggyorsabban az árnyékmágiát. Gyakorlatilag jó szintet az árnyéktűzet és az árnyékidézést használhatod.

Árnyharc: Ez a legjobb árnyharcos képzettség. Viszonylag gyorsan fejlődik, de tanulni nem lehet, viszont árnyharc varázslattal, nagyon gyorsan fejlődik. Ha árnyharcba rakod magadat (árnyharc varázslat is van), akkor a szerint, hogy milyen jó az árnyharc képzettséged növeli a varázslat a támadás, védekezés és vágó képzettségedet. Még van 1 + sajátossága az Árnyharc bonusz: (bölcsesség + intelligencia + szint + árnyharc > vagy = 250)/3 + 100 és a végeredmény hozzá adódik a védekezéshez. Feltétele: 100as pontértékű árnyharc képzettség.

Dobó: Egy teljesen használhatatlan képzettség. De dísznek jó. Ha túl sok a pénzed és már minden fontos képzettséged maxon van, akkor esetleg tanulgathatod, de inkább add a másik karakterednek, vagy esetleg a rászorulóknak.

Kántálás: Ez egy elég érdekes képzettség J . Úgy tudom tanulni nem lehet és elég lassan fejlődik. Gyakorlatilag az esőtánc varázslatod hatékonyságát szabályozza. Úgy tudom, hogy ettől függ, hogy a nyugi parancs mennyire jön be szóval érdemes fejleszteni esőtánccal…

Kétkezes fegyver: szerintem ez is egy használhatatlan képzettség, bár Kétkezes csatabárdnál és Zöldbotnál szerintem fejlődik és ér is valamit. Nem tudom. Egy biztos: én 3 éve játszom és azóta is csak kezdőn van L . Na mind1, a lényeg, hogy nekem jobban bejöttek a sima Árnykardok, mert azokkal manát lehet szívni az ellenféltől. Aztán a míves árnykard, majd a sárkányölő, amivel irtó nagyot lehet ütni. Remélem lebeszéltelek a kétkezes fegyverekről J .

Kétkezes harc: Ez egy ultimate rulez AH képzettség. Megkérdeztem egy Árnyharcost, Djnyn-t és ő azt mondta: "Nekem a legjobb képzettségem". Hát igaza volt, szerintem is a legjobb képzettség. Ezt úgy érthette, hogy anélkül gyengébb lenne jóval. Ez így is van. Én teszteltem ezt a képzettséget és megdöbbentem a hatásfokon. Amikor még Nagyon jón volt, akkor egy bizonyos idő alatt öltem meg varázslat nélkül Jégharcost. Most éppen Legendán van nekem és háromszor olyan gyorsan ölöm Jégharcost mint, akkor amikor még csak Nagyon jó volt (ez ma már nem így van [mármint a saját képzettségeim J ]. Egy biztos, az amit Djnyn is mondott, hogy a LEGLASSABBAN FEJLŐDŐ KÉPZETTSÉGRŐL van szó. Most ellent kell mondanom Mandulával, mert szerintem érdemes tanulni (nekem kb. 15 millió aranyam van benne J).

Kézi harc: Ez a képzettség nem nagyon előnyös, de sokkal jobban használható, mint a Kétkezes fegyver vagy Kétkezes fegyverek képzettségek. Ez akkor jó, ha nincs nálad fegyver és ölni akarsz. A puszta kézi erődet növeli. Szerintem elég jól lehet használni. Két dolog biztos: hogy a könyvtárban lehet tanulni és hogy elég lassan fejlődik L…Azóta 1 kicsit változott a véleményem. Én nem szoktam használni ezt a képzit, viszont láttam olyan Feketemágust, aki izomból kiütötte Drawnijt J . Mindenesetre, ha szeretsz izomkodni, akkor ez a képzi neked való. Én inkább maradok a sárkányölő árnykardnál J .

Koncentrálás: Ez a képzettség félig fontos. Azt szabályozza, hogy egy varázslatot mennyi tudsz megidézni, vagy valami ilyesmi. Hasonlít a megidézésre. Az árnyharc varázslattal lehet fejleszteni. Igen lassan fejlődik, de úgy tudom lehet tanulni. Minden esetre nem nagyon fontos képzettség tehát inkább ne szórd bele a pénzt.

Lövő: Ugyan az a helyzet, mint a Dobó képzettséggel. Egy teljesen használhatatlan képzettség. Érdemes kiveteni egy Wizarddal, ha zavar (ha már Garmacor kasztbeli, akkor érdemes őt nyaggatni vele, hogy legyen egy kis + munkája J [boccs Garma]).

Megidézés: Ezt is fontos képzettségnek tartom, bár amikor az Árnyharcos karimat kézhez kaptam már 100as volt (de hogy, hogy az istenbe, amikor még csak mágus volt J ). Na mind1. A lényeg, hogy a feladata megegyezik a mágusoknál levő megidézéssel. Gyakorlatilag azt befolyásolja, hogy a varázsltaid (mindegyik) milyen mértékben jön létre. Például az árnyvágásnál, hogy mekkorát sebez (nagyot haa jol sikerül megidézned, kicsit ha rosszul sikerül). Mágusnál ugyan ez a helyzet például a jéggolyó hatása tipikus eset (ha jól idézed meg, jól fagy, ha rosszul akkor alig fagy). Ugyan ez van az árnyéktűznél is (a bénulásra értem). Mindenesetre nem tudom, hogy érdemes e tanulni, de én a mágus karimnál tanultam. Nem tudom, hogy Árnyharcosnál mennyire gyorsan fejlődik. Rátok bízom: érzés szerint (ha okosan gazdálkodsz rájössz, hogy mi a helyes út. Én csak megmutatom azt J ).

Mentális támadás: Elég fontos képzettség…annak, aki úgy érzi J . Magától szerintem nem fejlődik, vagy rohadtul lassan. Minden esetre én anélkül is nagyobbat ütök két sima árnykarddal mint Griff karim, akinek 15 képzettsége 100on, 1milliard TPje van és egy ÚR(ultraritka) táp. Szerintem nem érdemes macerálni ezt a képzit. Nem tudom, hogy nagyobbat ütnék e a varázslataimmal, hogyha nem, kezdő lenne a képzettségem. Ki tudja (elég sok mindenki J ). Na ezt is érzés szerint tanuljátok Khuala Arfonnál. Én minden esetre nem bántom (jó az kezdőn J ).

Mentális védekezés: Elég fontos képzettség. Ettől függ, hogy a védő varázslatok (mentálpajzs, fantompáncél) védő ereje mekkora. Legalábbis kis mértékben befolyásolják az eredményt. Elég lassan fejlődik magától, úgy vettem észre, de szerintem nem érdemes tanulni. Bár rád van bízva, hogy hova szórod a pénzt (én az Árnyharcosomba még 1 fillért sem költöttem képzettségre J ). Ha mégis úgy döntesz, hogy tanulni akarod, akkor azt Khuala Arfonnal tudod, aki a kardot is ingyen adja (sajnos a tanitast nem J).

Szúró: Hát igen: ez kinek miért jó képzettség! Nekem Jégmágusnak nagyon jó a jégtőr miatt. Más mágusoknak nem sokat ér. Talán akkor, ha szúró fegyvereket használnak. Ilyen például a Gyémánt tőr, ami a tulajdonosán gyógyít, de én nem éreztem, hogy rajtam gyógyított volna. Mindenesetre szerintem, ha van pénzed érdemes tanulni, persze árnyharcosnál más a helyzet. Ne, javaslom nekik, hogy tanulják.

Támadás: Ez egyértelmű képzettség. Azt növeli, hogy mennyire találod el az ellenfeledet a fegyvereddel, de ha az ellenfeled védekezése nagyon nagy, akkor hiába nagy a támadásod, néha melléütsz. Például én gyakran melléütök Boga-Boga törzsfőnökénél (320000 TP és 50000 arany) úgy, hogy Ez Már Jóval Több Mint Sok a támadásom morál varázslattal! Nem érdemes tanulni, úgy vélem, mivel gyorsan fejlődik árnyharcban.

Vágó: hát igen-igen: mindenki! J (az író vad röhögésbe kezd). Na jó félre a poénokkal, ti úgy sem értitek J . A lényeg, hogy egy szintén ultimate (annyiszor használom ezt a szót, de valójában nem is tudom, hogy pontosan mit jelent J) képzettsége. Nagyon gyorsan fejlődik, mivel az árnyharcos általában vágó fegyvereket használ. Mi mást mondjak még? Ya talán annyit, hogy árnyvágással, gyorsan fejlődik.

Védekezés: Az egyik legfontosabb képzettségről van szó. Minél jobban tudod, annál kevesebbszer találnak el és annál kisebbet ütnek rád. Nagyon lassan fejlődik, de nem érdemes tanulni, mert ingyen is megtanulhatod, fejlesztheted. A következő módon érdemes fejleszteni: Amikor elkezded a játékot, akkor ölögetni kell egereket meg ürgéket. Ezzel lassan ugyan, de felfejlődik gyengére. Ha meg van a gyenge, akkor el kell menni Camelotba a 3 óriáspatkányhoz, és a sötétben ölögetni kell őket még a védekezésed kielégítő nem lesz. Ezután el kell menni Shahriárba az istállóba és ott a 3 tevét, a 3 öszvért és a 3 lovat meg kell támadni egyszerre. Figyelni kell arra, hogy ők se üssenek, ha igen, akkor gyógyítsuk magunkat és te se öld meg őket. Itt várni kell egy ideig, amíg fel nem megy nagyon jóra. Ekkor jöhet a 10 amőba Axandóriában. Az, hogy milyen gyorsan fejlődik a védekezésed a bölcsesség státuszodtól függ. És még egy észrevétel: a védekezés fejlődésével az ügyességed is nő! De ha nem megfelelő az ügyességed, akkor könnyebben eltalálnak. Ha meglesz az árnyharc bónusz és 100as ponthatárú a védekezésed, akkor nyisd ki a szemed jól, mert több rulez dolgot nem tapasztalsz a képzettségek között J.

Zúzó: elég jó képzettség…mágusnak J, de AHnak elég tré. Hagyjad a francba. Inkább a Vágóval foglalkozz.

 

 

Egyéb árnyharcos dolgok:

Az árnyharcosoknak van egy speciális amulettjük, amit csak akkor szerezhetnek meg, ha előtte megcsinálták az árnyharcos küldetést. Az amulettet ekkor még nem kapják meg, hanem azt még meg kell keresni az égig érő cédrusfában, ami persze outlandon van és randomban(véletlenszerűen) helyezkedik el, tehát ha meg akarjuk szerezni az amulettet, akkor fel kell bolygatni az egész EVt. Na azért nem ennyire nehéz a dolog. Az árnyharcosok ugyanis rendelkeznek egy paranccsal, melynek segítségével bárkit és bármit meg tudnak találni. Ez a parancs a "felkutat". Hát igen, ezzel már egy kicsit könnyebb dolgunk lesz. Akkor írjuk be, hogy "felkutat fa" és máris megtudjuk, hogy hol van. Na ha megtaláltuk, akkor be kell menni a fába a "belep ragyogas" paranccsal. Ekkor bejutottunk a belsejébe. Itt 6 különböző irányba mehetünk és 6 különféle amulettet szerezhetünk. Persze csak egyetlen egyet hordhatunk J. Az amulettek azért speciálisak, mert a státuszokat állítgatják át és a képzettségek szintjét is állítgatják kis mértékben. Hogy melyik amulett mit hogyan állít azt a terkepek/cedrusfa.html-en nézheted meg. Persze az amulettek szabályozásának mértéke függ a szintedtől és a fajodtól is. Minden esetre elég jó amulettek vannak. Válogass kedvedre J.

 

Az árnyharcosok parancsai:

Mentalpajzs: Ez egy alap sámán varázslat, amely véd, méghozzá szerintem elég jól. A költsége 100mana körül mozog. Elég jó varázslat. Érdemes használni.

Arnyharc: Ez egy Ultimate varázslat. Nekem nagyon tetszik. A költsége 100mana. Az időtartama elég hosszú. Ez persze attól is függ, hogy milyen a koncentrálás képzettséged. A hatására megnő az ügyességed elég rendesen. A védekezésed és a támadásod is jelentősen növekszik. Ha árnyharcban vagy, akkor felgyorsulsz, tehát a két kezeddel nem kettőt ütsz, hanem négyet (mint a mágusoknál a turbó varázslat). Még egy előnye, hogy árnyharcban a kardodon keresztül, az ellenfél energiáját elszívod, tehát manát kapsz. Ez nagyon jelentős varázslat. Az erőssége az árnyharc képzettségtől függ.

Arnyvagas: A költsége 50mana. Elég jó támadó varázslat, ameddig nincs árnyéktűz. Még az után is használható. Az erőssége az árnyharc képzettségtől függ, és elég jelentősen fejleszti azt. Én meg vagyok vele elégedve. Ez is használható varázslat.

Arnyektuz: Ez az árnyharcosok legerősebb támadó varázslata. Nagyot sebez, gyakran bénít megfelelő szinten és viszonylag olcsó. Kb. 100 és 200mana között van a költsége. Erőssége kb. olyan, mint a mágusok tűzlabdája. Bár szerintem sokkal nagyobbat is lehet vele sebezni. Szóval szintén egy jó varázslat.

Fantompancel: Na szintén egy védő varázslatról van szó. Hatására egy misztikus vért vesz körül, amely ápol és eltakar J . Elég rendesen védi az árnyharcosokat, szóval szintén jó varázslat. Költsége 100mana körül mozog.

Tancolofenyek: Na ez nem lehet igaz! Az árnyharcosoknak csak jó varázslataik vannak? Hát bizony ez így van. Én nagyon dicsőítem ezt a kasztot, mert nagyon erős kaszt. Ennek a varázslatnak a hatására egy ideig furcsa, zavaró fények jelennek meg, amely az ellenfelet zavarja harc közben. Szintén jó vari, mert van amikor el sem bírnak találni. A költsége 50mana körül van.

Arnyekidezes: Ennek hatására néhány árnyékot idézhetsz magadnak segítségül. Ez a vari hasonlítható a mágusok elementál hívásához, de ezek az árnyékok nem annyira intelligensek. Ezek csak a helyszínen támadják meg azt, akire rámutatsz. Nem rossz varázslat, de nem is valami jó. Bár kinek mi tetszik. Bizony elég jól használható mondjuk Barbár, vagy Drawnij ölésekor.

Felkutat: Ennek a varázslatnak a hatására felkutathatsz egy játékost vagy egy dolgot. Esetleg a muzsikust, a cédrusfát. Elég használható varázslat. Mondjuk, ha valakire haragszol és el akarod kapni, akkor ezzel könnyen megteheted.

Zabal hulla: Ez egy elég jó sámán parancs, melynek hatására a hullákat lehet megzabálni. Ettől erőre kapunk. Ad 30HPt, 50manát és 50SPt. Nekem nagyon tetszik. Ráadásul ingyen van J.

Esotanc: Ez is egy elég erős varázslat, melynek hatására a területen tartózkodók kisebb sebei begyógyulnak, tehát gyógyít és a fáradságot is csökkenti, tehát növeli az SPt. Ráadásul ha egy feketemágus azzal szemétkedik hogy megmérgez, akkor ezzel a varázslattal tisztíthatod a mérget a szervezetedből J. Nekem ez is nagyon tetszik.

Minden esetre arra a következtetésre jutottam, hogy az árnyharcos a legjobb kaszt. Bár kinek mi tetszik. Nekem sok karakterem van, de mind közül ez tetszett a legjobban.